Bersama Berjuang

Sunday, March 27, 2011

HATI-HATI DGN KERJA YAHUDI!!! DARI BERDEMO AKHIRNYA DIBOM!!!


Apabila sebagai contoh GAPS di Selangor berdemo, ramai yang pertikai dengan mengatakan dahulu sewaktu era bontotkasi reformasi, Tun M pernah berkata bahawa ini bukan budaya kita.

Mengapa pada masa ini budaya ini telah meresap ke dalam UMNO dan BN?  Pandangan sinis ini sebenarnya hanya berdasarkan perkataan DEMO itu sendiri.  Perlu GT ingatkan, jurang perbezaan yang besar diantara DEMO yang dibuat oleh BN dan PR ialah soal keselamatan awam.  

Demo yang dianjurkan oleh pro kerajaan selalunya berakhir dengan aman.  Pendemo mengikut arahan pihak berkuasa dari masa ke semasa waima disuruh bersurai awal.  Dan tiada keganasan menjadi landasan perjuangan.  Lihat sahaja pada demo yang dianjurkan oleh UMNO, GAPS, Perkasa, Waris Malaya, Pemuda BN, STEPS dan ngo-ngo pro kerajaan yang lain.

Ia berbeza dengan pro pembangkang yang berorientasikan keganasan.  Lihat sahaja sewaktu era reformasi, harta benda awam musnah dek sikap binatang yang wujud pada diri mereka.  Sikap binatang membabi buta terserlah apabila polis menjadi mangsa mereka, kononnya polis berlaku zalim terhadap mereka.  Walhal, mereka mengingkari arahan!  Sikap ganas ini diwarisi sepenuhnya oleh Hindraf, yg membuat huru hara pada setiap kali mereka berdemo.  Ingat lagi pada perhimpunan-perhimpunan terawal mereka di ibukota?

Betul, mmg terdapat anggota polis yang langsi, dan pernah GT alami sewaktu berdemo.  Waktu itu rakyat menanti penyerahan memorandum selesai, jadi mereka menunggu di luar sambil pihak berkuasa berkawal.  Rakyat menunggu dengan tenang, santai dan aman.  Mgkin seorang anggota ini nak tunjuk kuasa, "Bersurai semua, jangan biar kami suraikan anda!".  Perrghhh...  tgk pangkat, alahaiiii... Tuan berpaku kat sebelah dia pun cool, sebab pendemo tidak membuat huru hara.  Dgn kapasiti anggota pada masa itu berbanding pendemo yang mencecah 2000 orang, senang2 je anggota ini dipijak!  Nasib baik sifat binatang tiada dalam diri pendemo pro kerajaan.  GT hanya tersenyum melihat senario ini, sambil geleng kepala!  Mgkin anggota ini nak tunjuk bagus kat bos dia kot.. hehehe...

Pembangkang mmg sukakan keganasan.  Terbaru, tindakan Anwar Ibrahim yang sejak awal-awal lagi sudah mengapi-apikan kemarahan penyokongnya sewaktu ingin berceramah haram di Taman Melawati, mengakibatkan sebahagian orang ramai mula bertindak ganas dengan membaling pelbagai objek ke arah polis.

Keadaan itu memaksa pihak berkuasa memohon bantuan Unit Simpanan Persekutuan (FRU) bagi menyuraikan keadaan yang semakin tidak terkawal apabila semakin ramai penyokong Anwar cuba menghalang tugas polis.

Sahabat semua, adakah demonstrasi dengan keganasan boleh membawa perubahan?  Boleh!!!  Kita lihat di Libya, dari demo kononnya kebangkitan rakyat menentang kezaliman, akhirnya negara itu dibom oleh NATO.  Mengapa ini berlaku?  Gaddaffi?  Walau apapun alasannya, NATO tidak berhak masuk campur urusan dalaman negara tersebut. Melainkan Libya menyerang negara lain. 

Puak2 yahudi ini sebenarnya ingin menguasai Libya dengan mendirikan kerajaan boneka, atau pro kpd mereka!

Di Malaysia, Anwar mengharap kebangkitan yang serupa.  Andai berlaku sesuatu yang buruk nanti, korang rasa Amerika dan NATO akan berpihak pada siapa?  Siapa diaorang untuk masuk campur urusan negara kita?  Siapa ejennya?

Mgkin ada yang akan kata GT terlalu byk berfikir sehingga jadi mengarut, namun cuba kita fikirkan, segalanya mgkin! GT mahu hidup aman damai rakyat Malaysia ini berterusan.  

Dan untuk memastikan keamanan dan kedamaian berkekalan, formulanya cukup mudah.  

TOLAK ANWAR, MALAYSIA SELAMAT!!!

3 comments:

  1. DULU DIORANG GAH. DIORANG RASE HEBAT BILA DPT BERDEMO. KONON2 APA YG DIORANG BUAT TU UTK TEGAK KEBENARAN. TAPI BILA PRO KERAJAAN PULAK NAK DEMO UTK JWB TOHMAHAN DIORANG PLAK RASE TERGUGAT. BILA DEMO DIORANG DH TAK DPT SAMBUTAN, MULA LA NK BUAT REFOBASI II. XDE TUJUAN LAIN SELAIN DARI NAK SELAMATKAN TONGKENG ANUWAR YG DH BERKURAP TU JEK KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  2. Saya sokong 100% artikel sauadara,,,,jadikan lah Libya sebagai pengejaran,,Jgnlah kiita korbankan keamanan dan keharmonian negara hanya untuk menyelamatkan kontol anwar,,,

    negara kita sekarang kini di landasan yg betul yg terus maju dan aman,,,

    TOLAK ANWAR-NEGARA AMAN MAKMUR

    ReplyDelete
  3. ntah betul ntah benar...politik je nih...propaganda lebih....besa la pressure group

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...