Bersama Berjuang

Monday, February 7, 2011

SIAPA DERHAKA: DATO' SHAMSUDIN LIAS... LANTANG!!!


GT pernah hadiri ceramah SSDE di Tg Karang di mana kali pertama melihat Dato' Shamsudin Lias beraksi.  Pada ketika itu, watak dan semangat beliau sgt berbeza dari apa yang ditunjukkan malam tadi.  

Lantang, jelas dan bersemangat!  Itulah yang boleh GT gambarkan.  Sebagai bekas penolong pegawai daerah, beliau tahu akan prosedur penjawat awam.  Tajuk kupasannya, isu perlantikan Datuk Khusrin.  Beliau menjelaskan betapa Fuckatan menafikan hak perlantikan oleh Tuanku Sultan dengan menggunakan segala helah yang "dihalalkan" oleh prosedur bagi menidakkan fungsi SUK yang baru ini.  

Mengikut beliau, hansard menunjukkan betapa YB2 Fuckatan jelas derhaka kepada Tuanku Sultan.  Isu yang kononnya ingin mengembalikan kuasa sultan sebenarnya adalah helah semata-mata.  Ini berdasarkan kepada perenggan kedua dalam pindaan menunjukkan bahawa Tuanku Sultan "shall" atau "hendaklah" sama dengan "mestilah" dan boleh dikategorikan wajib mendapatkan nasihat dari MB.  

Ini bermakna Sultan wajib merujuk kepada MB dalam sebarang keputusan untuk melantik 3 jawatan utama yg tercatat dalam pindaan.  Jelas bukan???  Sultan wajib rujuk kepada Kalid.  Mana yang dikatakan mengembalikan kuasa Sultan???

Fuckatan sebenarnya tahu bahawa mereka tidak akan dapat majoriti 2/3 untuk pindaan, namun perkara ini diteruskan juga demi mencipta isu bahawa UMNO derhaka.  

Sial tak Fuckatan ni???

Sementara itu, SYABAS, syarikat anak melayu yang berjaya setelah menempuh pelbagai rintangan di awal operasinya juga menggunakan platform ini untuk menerangkan keadaan sebenar kepada rakyat.  Nantikan ulasannya nanti. 

No comments:

Post a Comment

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...