Bersama Berjuang

Sunday, February 13, 2011

MASIH ADA SINAR UNTUK KERJASAMA UMNO - PAS


Dalam simposium Dilema Melayu anjuran Aspirasi di PWTC baru-baru ini, TS Isa Samad telah berkata bahawa gabungan antara UMNO dan PAS adalah satu cita-cita yang sukar untuk direalisasikan.  Walau bagaimanapun, masing-masing boleh memainkan peranan dalam isu yg melibatkan Melayu dan Islam.  

GT bersetuju dengan pendapat beliau ini.  Kedua-dua parti politik ini sebenarnya mempunyai sejarah "rivalry" yang panjang.  Berkisar dari keluarnya PAS dari UMNO.  

GT menganggap gabungan antara UMNO dan PAS adalah hampir mustahil berikutan masing-masing mempunyai pemimpin yang pastinya bernafsu besar;  untuk menjadi ketua dalam mentadbir negara ini.  Walau bagaimanapun, gabungan bukanlah satu-satunya pilihan yang ada.  

Kerjasama atau perpaduan sebenarnya lebih praktikal di mana bergabung tidak diperlukan, namun portfolio atau bidang kuasa/tugas masing-masing dibuat dengan jelas, nyata dan terang.  GT tidak pernah putus asa untuk melihat kerajaan perpaduan di antara UMNO - PAS, yg menjadi tunjang perjuangan Melayu Islam dan juga bumiputera di negara ini.  

Anda bayangkanlah kekuatan ummah pada ketika itu, yang pasti akan membuat kafir dzimmi atau harbi tidak mampu untuk bertindak sewenang-wenangnya.  Malah, tidak mustahil mereka juga akan menyokong, disebabkan mereka sedar kekuatan kita, dan menentang kita bukanlah satu pilihan yang bijak.  

Semoga Allah memberi petunjuk agar perpaduan ini dapat dibina. 

1 comment:

  1. PAS ni jg percaya la.sebagai anak jati kelantan dah kat 42 tahun hidup dah..kat 20 tahun berulang alik kl selangor untuk cari mkn..dan selama tu jugak la menempuh jem jalan raya ke kelantan atau balik ke kl setiap kali raya ke cuiti hujung minggu ke..setengah mati..tp pemimpin PAS sekarang terutama nik aziz nik syaitan besar sekarang setengah mati memanjakan cina yang beru 2 tahun undi mereka.mereka mebuat dosa keliling pinggan ..rasuah dianggap sedekah.arak ..peraturan tak laku...kalau g kelantan toilet masuk 30m posen kotor tak bole nnak ckp..air pun takda...........itu la kelantan itu la PAS..hidup dlm kencing dan sekrang lagi hebat sebab boleh makan dlm pinggan cina.pingan yang sama letak babi..sebenarnya pemimpin PAS ni ada babi yang sebenarnya..tu sebab nik aziz ckp mcm org tak berugama.elok dioa jadi hindu atau buddha keran dua2 sami tak pernah mengutuk sesama kaum atau ugama mereka..nik aziz nik syaitan semoga kau mati dlm celaka semoga keluarga mu dlm celaka semoga anak mu dlm celaka ...nate mu

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...