Bersama Berjuang

Monday, February 7, 2011

EDISI BLASAH NIK AZIZ: NIK AZIZ TAK SETARAF MAJLIS FATWA KEBANGSAAN!!!


Pengarah Hal Ehwal Agama Kebangsaan Jaringan Melayu Malaysia, Dato' Nik Khairul Anuar berkata Nik Aziz tidak layak untuk berdebat dengan majlis fatwa kebangsaan.  Ini adalah kerana Nik Aziz seorang ahli politik yang memutarbelitkan agama demi kepentingan politik.  

Pada GT, pandangan ini juga masuk akal disebabkan sikap Nik Aziz yang lebih mementingkan perjuangan politiknya, kasih sayangnya hanya untuk Anwar, Karpal dan Lim anak beranak.  GT melihat keperluan untuk dua parti berteraskan Islam Melayu bekerjasama, namun ditolak mentah2 oleh Nik Aziz.  

Rasullullah diutuskan untuk membawa cahaya kepada kegelapan.  Menurut satu sirah, datang dua pemuda dengan parang untuk berlawan disebabkan perbezaan pendapat hingga menerbitkan rasa marah dan kemudiannya bergaduh.  Kedua-dua mereka adalah muslim.  Apabila bertemu dgn Rasullullah, Baginda menyuruh kedua-dua pemuda ini balik ke rumah dan menetak batu yang berhampiran.
Keesokkan harinya, kedua-dua pemuda ini datang lagi, maka Rasullullah menyuruh mereka melakukan perbuatan yang sama.  Setelah berkali-kali disuruh melakukannya, maka pemuda itu bertanya kepada Baginda, mengapa mereka disuruh berbuat demikian, yakni menetak batu.  

Maka Rasullullah menjawab:  Agamamu Islam, dan umat Islam itu bersaudara.  Sia-sialah Aku diutuskan andai kamu saling bunuh-berbunuhan.  

Moral of the story, umat Islam harus bersatu padu, dan saling bekerjasama demi mendaulatkan Islam.  

Dalam konteks politik Malaysia, siapa yang menolak perpaduan Islam seperti yang disarankan oleh Mufti Besar Perak, TS Harussani???  Itu baru sentuh soal perpaduan.  Anda pembaca lebih tahu akan "damage" yang telah dilakukan oleh Nik Aziz terhadap kesucian Islam.

Maka, adakah Nik Aziz layak untuk berdialog tntang Islam dengan Majlis Fatwa Kebangsaan???  Perkara asas kasih sesama ikhwan, atau umat Islam itu bersaudara pun dibakulsampahkan oleh Nik Aziz.  

Tepuk dada, tanya selera!!!

3 comments:

  1. Suruh Nik Aziz ketuk kepala dia dengan batu..

    ReplyDelete
  2. Dia tulis " Berilah kemenangan pada ISLAM" tapi SiNajis tu ISLAM ke? Kalau penyeleweng Islam tu bolehlah percaya. Sinajis tu ulama ke? Kalau setaraf dengan Sai Baba atau Raja Dadah Columbia tu bolehlah.

    ReplyDelete
  3. Sebabnya doa Nik Aziz dimakbulkan juga kerana UMNO pun Islam juga. Islam yang menang bukan PAS atau UMNO

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...