Bersama Berjuang

Friday, January 14, 2011

SIDANG AKHBAR UMMI HAFILDA EPISODE 3 - AZMIN... BERTAUBATLAH!!!


Ummi Hafida menceritakan bagaimana Azmin, saudara se ayah dan se ibu sanggup berlaku keji terhadapnya.  Bukan niat untuk memburukkannya, demi kemewahan, darjat dan pangkat.  Jangka waktu 13 tahun bersabar kerana menuruti pesan bondanya, kali ini Ummi mohon restu dari bondanya untuk keluar dan berhadapan dengan umum, demi sayangnya kepada Negara.  Ini gara-gara sikap Azmin yang semakin hari semakin melampaui batas.  Ini diterjemahkan sewaktu Azmin berangkat ke Mekah, dengan bondanya berpesan "AZMIN, BERTAUBATLAH!!!".

Cerita menarik dari Ummi adalah bagaimana Azmin yang dahulunya cukup disayangi oleh Tun M dan diambil sebagai anak angkat.  Sewaktu Azmin sakit, masalah pada buah pinggangnya, Tun M (pada ketika itu DS Dr. M) telah melawatnya dan mengelap badan Azmin.  Begitulah kasihnya Tun M terhadap Azmin.  Namun rupanya Azmin lebih menggilai pangkat dan wang ringgit yg ditaburkan oleh Anwar Al Juburi, yg akhirnya Azmin bertindak memusuhi Tun M.  

Inilah watak sebenarnya Azmin, asal jadi duit.  Hatta "anugerah" Allah kepada seorang yang bergelar suami pun sanggup digadaikan.

Azmin... bertaubatlah!!!

Terus panas bersama Episode 4.  Tungguuuuuuuu....

No comments:

Post a Comment

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...