Bersama Berjuang

Monday, January 31, 2011

SELEPAS TENANG BHG 3: KREATIVITI MENYAMPAIKAN MESEJ


Senjata berkempen Barisan Nasional lebih efektif dan menarik berbanding cara-cara old school yang boleh sebahagiannya dikategorikan sebagai lapuk dan obsolete.  Gabungan cara lama dan baru ternyata mendapat respons yg positif dari kalangan rakyat.  



Antara bukti yang menarik ialah penggunaan visual aids, samada risalah atau kain rentang yang lebih kreatif dan berinformasi.  Teknologi dan idea terkini dalam pengolahan gambar dan mesej ternyata memberi kesan terhadap pengundi.  Pendekatan ini dilihat sesuai digunakan, samada secara terang-terangan atau psywar.  Visual atau gambar yang diolah dengan baik memberi mesej mudah tanpa penerangan berjela-jela seperti yg GT sedang terangkan ni..hehehehehe..


Penggunaan poster2 skema spt "Undilah Barisan Nasional" dgn lambang dacing besar telah diminimakan.  Digantikan dgn kreativiti yg lebih jelas, nyata dan terang untuk difahami

Nantikan kupasan tentang pendekatan berkempen BN dan post moterm yang lain.

1 comment:

  1. orang2 johor tau menilai mana yang baik...PAS anjing DAP...PKR babi DAP.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...