Bersama Berjuang

Saturday, January 29, 2011

LIVE PRK TENANG: LABIS SEDANG DILANDA GELOMBANG MERAH!!!


Disaat ini, Labis sedang dilanda gelombang merah...  ada yang panik, ada yang berlari, ada yang  memanjat kawasan tinggi, ada yang memerhati dari atas bangunan tinggi...  yang sedang meliwat takde.

Kepada yang ingin ke Labis, hati-hati dengan seorang yang telah disahkan sakit jiwa.  Jarakkan diri anda 50 meter dari dia!!!

Nantikan laporan Armada Gelombang Merah di Gerakan Timur!!!

2 comments:

  1. Melayu yang berjiwa SEKULAR & mentaliti kebendaan .. cenderung kepada UMNO ..tapi tak semestinya UMNO, ada juga yang duduk dalam PKR, Gerakan, PPB, PBS, PPP, DAP, PRM, PSM, KITA, dsb kerana sebab2 tertentu.

    Salahkah pendirian mereka2 ini dalam konteks negara Malaysia yang amalkan sistem beraja, sekular& demokratik hari ini yang juga telah digarap sendiri oleh UMNO sejak lebih 50 tahun dulu?

    UMNO tidak berhak menangisi kecelaruan minda, budaya & politik Melayu hari ini kerana itulah produk sistem yang diperjuangkannya.

    Setiap Melayu merdeka hari ini berhak mendapat kebebasan menentukan nilai dan jati diri masing2 tanpa dipaksa & dikongkong oleh "TUAN BESAR UMNO" lagi. Mereka tidak mahu dicucuk hidung sebagai hamba & diheret kemana2 oleh para oportunis kapitalis UMNO!

    Tak payahlah UMNO menyumpah, mengherdik & menghina kepada bangsa sendiri kerana tidak mengikut telunjuk politiknya itu.

    Generasi Melayu baru ingin satu nilai politik yang berprinsip dan beramanah untuk Islam, ummah dan negara ini. Apakah UMNO hari ini memiliki nilai itu?

    Jangan salahkan rakyat jika mereka semakin menolak UMNO yang semakin jauh tersasar dari landasan nilai hidup asal mereka.

    dilema politik melayu.. UMNO PAS UMNO PAS.. umno PAS umno PAS.. ..... kembalilah kepada asal usul manusia & nilai yang satu, iaitu asal dari tanah, ADAM & ISLAM ...... itu hukum alam yang paling hak dari Allah SWT.

    Undilah PAS untuk perubahan!
    “PAS Ganti UMNO (PGU) – Melayu selamat, Rakyat Selamat, Malaysia Selamat”.

    ReplyDelete
  2. Untuk komen di atas ni, cuba korang tukar perkataan "UMNO" tu dgn "PAS". Baru sesuai kot.

    Sape yg celarukan minda, budaya dan politik Melayu Islam kalo bukan PAS yg sesuka hati membuat fatwa2 yg songsang dgn ajaran Islam yg dibawa oleh Rasulullah?

    Kalo benar UMNO mengongkong dan "mencucuk hidung" org2 Melayu, kenapa si Melayu bernama Anwar Ibrahim boleh berceramah, menipu rakyat dgn suara yg lantang malah dia boleh ke luar negara sesuka hati dia dan memburuk2kan nama negara dia sendiri? Ko nak "kebebasan" yg camne lg?

    Menyumpah? Mengherdik? Menghina? Saudara patut tgk atau dgr ceramah2 dr "ularmak"2 PAS sendri. Malah MurSHITul Am hamPAS sendri yg keluarkan fatwa membolehkan mencarut dan memaki hamun org lain kononnya demi agama Islam.

    Ya, saya setuju generasi kini mahukan politik yg berprinsip dan beramanah tp adakah PAS mempunyai nilai itu? Kes Ladang Rakyat, KOHILAL, Tabung Memali pon tak dapat nak explain kpd rakyat apa dah jd.

    Jgnlah disebabkan seseorang itu berperwatakan alim saudara sudah boleh percaya kpd kata2nya. Kdg2 org2 spt inilah yg paling kita bimbang kerana boleh memesongkan pemikiran dan akidah kita sesuka hati mereka(kerana mereka tahu kita taksub kpd mereka).

    Untuk perubahan tak semestinya kita perlukan pemerintah yg baru. Seeloknya untuk perubahan, kita perlukan 'mind-set' yg baru. Tambahkan ilmu, amalkan yg baik, ambil tindakan wajar dan berusaha keras utk masa depan kita semua.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...