Bersama Berjuang

Tuesday, November 30, 2010

UNDANG UNDANG SYARIAH DI MALAYSIA - PAS BUAT APA???

Undang-Undang Syariah (Islam) itu bukan sekadar hudud.  Syariah itu termasuk munakahat, muamalat, jinayat.  Hudud merupakan salah satu cabang dalam jinayat yg mengandungi - tanzir, qisas, hudud.  Munakahat dan muamalat telah laksanakan.  Tanzir dan qisas tidak terkecuali.  Hukuman sebat dalam hudud juga dilaksanakan dibawah kuasa Mahkamah Syariah.  Sedar tak sedar, rupa2nya UMNO sudah laksanakan 90% Syariah di negara kita.  Cuma, ada beberapa perkara spt hukuman rejam untuk zina, dan potong tangan untuk mencuri yang belum kita laksanakan.  

Klu masuk exam, sebenarnya UMNO sudah dapat A+ (90%) dalam perlaksaan Syariah di negara ini.  GT tabik spring kat Senator Ezam yang secara terangan, gentleman bagi tau yang UMNO mmg mahukan Islam dan undang-undangnya  kepada wakil komponen dalam ceramah SSDE.  Namun, ada beberapa perkara yang masih perlu dikaji dan dibincangkan lebih lanjut. 

Pas dah buat apa?  Air untuk mandi wajib kat kelantan pun boleh dipertikaikan kesuciannya.  Perkara asas tu.  Sembang hudud???  Ohhh...yaaa.. lupa plak.  Pada Pas skrg, perlaksaan hudud itu kan tak penting.. tak wajib... terpulang kepada rakyat.  Tapi GT masih ingat PANASnya suasana di kampung GT bila orang UMNO dikafirkan dalam skala yang besar oleh bAhlul pas....

Skrg apa crita wahai bAhlul pas???

2 comments:

  1. PAS tu parti ialam ke...?


    JAI 13569

    ReplyDelete
  2. Perjuangan PAS lebih bermaruah tanpa PKR dan DAP.
    Keujudan PAS dalam PR hanya sebagai Babi tunggangan sahaja.
    Tak percaya? Tanyalah sama Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...