Bersama Berjuang

Monday, August 30, 2010

JAIS DICABAR TANGKAP ANAK NIK AZIZ


Malam ini Nik Abduh B Nik Aziz akan mengajar di masjid As Shariff, Meru, Klang. Nik Abduh tidak memiliki tauliah Jais.

Masjid As Shariff memang terkenal sebagai sarang politik Pas. Nazir masjid yang merupakan ketua ranting Pas sering menjemput orang luar yang tidak mempunyai tauliah mengajar. Alasannya mudah, program tazkirah dan kuliah. Wang masjid yang beratus ribu habis dikerjakan untuk bayar saguhati penceramah-penceramah Pas.

Wajarkah pegawai Mais dan Jais hanya pandai bercakap ? Tapi lembab buat kerja! Jarang sekali tindakan diambil kepada Nazir, Imam atau jawatankuasa masjid yang melanggar peraturan masjid yang dititahkan oleh DYMM Tuanku Sultan Selangor.

Penyelia Masjid diperingkat daerah pulak lebih bertablik kepada presiden Pas dari mengikut arahan pengerusi MAIS atau Pengarah Jais. Mereka ini sebenarnya makan gaji buta !

Warisan mencabar MAIS dan JAIS menghentikan tazkirah/forum Merdeka yang akan disampaikan Nik Abduh malam ini yang tidak mempunyai tauliah mengajar.

Jangan selepas terberak baru nak buat jamban !

Sumber - Warisan2057

GERAKAN TIMUR:
Sarang politik di DUN Meru.  Apa lagi JAIS, kena cepat2 tangkap penceramah tanpa tauliah oleh DYMM Sultan Selangor.  Takkan takut dengan Dr. Rani kot???

Seranggggg.....

1 comment:

  1. Takde beraninya Jais/Mais nak buat kalau takde perintah Sultan. Hubungan Jais/Mais dengan mereka amat ikrab. Macam mana ndak ambil tindakan. Kalau ada printah Sultan itu pun asal buat.

    Bukan tak tahu. Tahu, hanya kerana tidak ada arahan Sultan. Hampas......

    agbr47: Sultan ajelah ambil tindakkan sendiri.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...