Bersama Berjuang

Wednesday, July 17, 2013

AWASSS... Untuk Bacaan Penjawat Awam Sahaja!!!


PUTRAJAYA 17 Julai - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan akan mengkaji kemungkinan mengumumkan khabar baik kepada penjawat awam terutamanya menjelang perayaan Aidilfitri nanti.

Perdana Menteri yang ditanya pemberita mengenai perkara itu kelihatan senyum dan memberi jawapan ringkas bahawa kerajaan masih mempunyai masa untuk memutuskan soal tersebut.

"Nanti, kita akan melihat perkara ini. Ada masa lagi," katanya ketika menjawab pertanyaan pemberita dalam sidang akhbar yang diadakan selepas majlis pertukaran memorandum pelaburan Koridor Utara di Bangunan Perdana Putra di sini hari ini.

Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam

(CUEPACS ), Datuk Omar Osman meminta kerajaan mempertimbangkan pemberian bonus dua bulan setengah kepada 1.5 juta penjawat awam di negara ini iaitu setengah bulan dipertimbangkan dibayar sebelum Aidilfitri.

Omar berkata, pemberian bonus itu mengurangkan beban penjawat awam dalam membuat persiapan hari raya kerana perbelanjaan ketika Ramadan dan Aidilfitri adalah tinggi berbanding hari biasa.

Ketua Setiausaha Negara (KSN), Tan Sri Dr. Ali Hamsa pula percaya Perdana Menteri, akan memutuskan isu pemberian bonus kepada penjawat awam sempena pembentangan Bajet 2014 nanti. - UTUSAN ONLINE

GERAKAN TIMUR:
Semoga ada berita baik untuk penjawat awam, waima ramai di kalangan mereka yang pro kepada LBGT dan seumpamanya..

9 comments:

  1. Pandangan aku kerajaan tak payah bagi le bonus masa raya ni, kalau nak bagi nanti yang kaya tentulah si Cinabeng juga, sebahagian besar wang itu akan pergi kepada mereka. Lepas raya yang gigit jari Melayu, yang senyum puas Cina, siapa bodoh....?

    ReplyDelete
  2. menege cikit cikitJuly 17, 2013 at 6:37 PM

    Kalau ade duit bagi le, more money they have, more money they'll spend and org bisnes pun boleh dpt duit lebih, but please spend on Muslim product, services and businesses.

    ReplyDelete
  3. Kuasa membeli ditangan kita....Yes agreed spend the money wisely on Muslim product.

    ReplyDelete
  4. najib patat cari jalan/cara untuk kurangkan perbelanjaan org awam bukan sibuk dgn permintaan penjawat awam!!!dengan kenaikan harga barangan keperluan 3-4thn lepas hanya penjawat awam saja ke yg terbeban???rakyat undi BN untuk jaga kebajikan rakyat bukan penjawat awam yg diutamakan!!!

    ReplyDelete
  5. Majoriti yg kerja gomen org melayu dan bumiputra...dpt setengah bulan bonus dah cukup bersyukur bagi kami.klu selama ini persatuan cina minta...semua dpt..apa lah salah buat kami merasa nikmat tersebut.
    Yang bekerja dgn jujur dan ikhlas...ia satu rahmat dan harap jgn dinafikan permintaan kami.InsyaAllah kita akan belanja dgn berhemah...

    Penyokong BCL ABC

    ReplyDelete
  6. Hidup Najib...hidup la bonus....

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...