Bersama Berjuang

Thursday, October 27, 2011

Tarbiyah Kristianisasi P.A.S Di UIA Menjadi???


Gambar di atas adalah pelajar universiti, yang standard pemikirannya ingin menjadi hero.  Dan mereka ini selalunya mendabik dada, dengan alasan golongan terpelajar.  

Berbekalkan kuliah dengan ilmu teori. lagaknya seolah-olah menteri.  

Biarkan.. kerana itu sudah lumrah seorang mahasiswa.  Dengan status mahasiswa, mereka kononnya hebat.  Dengan status mahasiswa, mereka kononnya lebih tahu dari Yang Maha Tahu.  

Maka tiadalah mereka sedar akan perbuatannya itu.  Status mahasiswa rupanya menjerumuskan mereka ke lembah kejahilan.  Kebodohan hakiki.. bodoh yang melantun-lantun.

Banyak lagi cara untuk menunjukkan protes, mengapa ini yang mereka pilih?

Upacara memegang lilin itu, mirip kepada upacara agama apa?  

Bukankah kita dilarang meniru upacara agama lain?  

Universiti ISLAM Antarabangsa, namun ISLAM hanya kosmetik.  Sama kedudukannya seperti ajaran PAS.  Dan dibawah adalah contoh terbaik, siapa yang mengamalkan upacara sebegini.



Tarbiyah kristianisasi Parti Ambiga Srevenesan (PAS) semakin berkesan...

Take Beer..... 

4 comments:

  1. Apalah salahnya berhimpun dalam surau atau masjid?

    Apa kurangnya ayat-ayat suci? dan apa lebihnya sebatang lilin yang bernyala?

    Apakah tidak yakin ayat-ayat suci mampu menzahirkan apa yang dipinta?

    ReplyDelete
  2. itulah mahasiswa yg dicucuk hidung oleh puak2 pr terutama pas. Tak tahu nak beza halal, haram. Baginya yg haram tu halal, yang halal tetap halal. Baru setahun jagung jadi mahasiswa dah nak berpolitik. Habihkan belajar tu dulu, jgn lupa bayar balik ptptn tu. Pah tu berpolitik lah kamu sepuas2nyo. Puiiih!

    ReplyDelete
  3. orang bukan isle nampak rumah ibadat tempat sesuai untuk mendekati rakyat tetapi mukmin nampak budaya buke isle sesuai untuk dekati pemimpin? biar betul?

    ReplyDelete
  4. U Islam tu dah jadi U kafir ke? Hai apa punya student benda yang simple pun tak tahu nak beza. Apa kebenda di agung-agungkan api tu? Semua ugama kafir dalam dunia ni guna api dalam pemujaan mereka. Hai student bahalol

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...