Bersama Berjuang

Saturday, October 29, 2011

MESTI BACA: Dalil Aqli Mengapa Nicky Arjis Patut Bersara!!!


Nicky Arjis sebenarnya sudah "menopause", tatkala umurnya sudah menjangkau 80 tahun.  Lucu apabila dia sendiri berkata untuk memerintah, fizikal yang uzur tidak mengapa, yang penting pemikiran masih lagi mampu berfikir.  

Dia menafsir dirinya sendiri.  Sebenarnya, otaknya sudah tidak mampu berfikir secara rasional, sebab itulah hubungan fizikal dan mental tidak pernah diambil kira.  Sedang dia uzur, otaknya pula cerdas.  Kesimpulan yang hanya boleh diterima oleh penyokong-penyokong yang mendambakan syorga darinya.  

Nicky Arjis mula menjadi YB di Pengkalan Chepa pada 1967dan sudah 44 tahun berpolitik.  Dengan 44 tahun ini, jelas dia lebih gilakan kuasa berbanding Tun M ataupun Pehin Sri Taib Mahmud!  

Nicky menjadi MB Kelantan pada 1990, dan sehingga kini memegang jawatan sebagai ADUN Chempaka.  Rekod kesihatannya menunjukkan dia mempunyai masalah jantung, darah tinggi dan gastrik.  Pada 2004, dia dimasukkan ke hospital gara-gara masalah jantung.  Pada 2007, dia dirawat di HUSM kerana keletihan, dan pada 2010, dia dimasukkan ke hospital kerana sakit pinggang.  Cuma, mungkin sudah sampai masanya untuk dia menghadiri sessi ujian kewarasan otak berfikir.

Nik Aziz dikhabarkan pernah berkata untuk meletakkan jawatan, sebaik sahaja selepas TUN M meletakkan jawatan.  Namun, sehingga ke hari, tiada sebarang usaha ke arah itu, malah cuba untuk memegang jawatan MB dengan memberikan pelbagai alasan.  Ini menunjukkan betapa dia gilakan kuasa, mungkin ingin mendakap kuasa sehingga Izrail datang menjemputnya nanti.  

Kenyataan-kenyataan Nicky dari masa ke semasa menunjukkan bahawa dia menghidap sindrom nyanyuk atau pelupa dengan apa yang diperkatakannya.  Seringkali rakyat terkeliru apabila kenyataanya bercanggah dengan kenyataan pemimpin PAS yang lain seperti Hadi Awang.

Kredibiliti Nicky merudum apabila calon PAS tewas secara berturut-turut bermula di PRK Galas, sehinggalah PRK Kerdau.  Itu belum diambil kira dari PRN Sarawak yang menyaksikan calon2 PAS tewas teruk!
Nicky seharusnya mengambil sisa-sisa hidup yang ada dengan bertaubat, dan sedarlah bahawa keupayaannya bukan pada ketika 50 tahun yang sudah.  Nicky sudah tua.  Tua, gayut dan nyanyuk kadang kala...

Dan bagi GT, adalah lebih baik Nicky berundur, kerana kenyataan-kenyataannya telah membuatkan Islam berpecah belah!

4 comments:

  1. apa la tok guru nik aziz ni...

    otak ko dah Xpired la...

    isi ko pun dah nak lekang dari tulang...

    ko main jer dgn cucu ko dah la...

    jangan plak nanti dah nazak baru nak tringat main dgn anak cucu...

    pejuang hamas...

    ReplyDelete
  2. dulu kutuk mahathir kalau dia turun tahta...pork nik pun turun tahta....tapi cakap org munafiq....memang dasar penipu dan senantiasa mungkir janji...masih lagi nak pegang MB..sepatutnya tua kutuk ni turun tahta..tapi apabila perasan tamak menguasai semua lupa....itu puntak sedar diri dah nak mampos...sembahyang toggang tonggek..tapi penipu...belum ada sejarah malaysia pemimpin yg dikatakan tuanguru kena kutuk berbakul2 oleh rakyat...tanda pemimpin yg tiada intergiti....

    ReplyDelete
  3. suke engkau memfitnah org. xpe weh. akhirat tu pasti. tggu kt sna ye nnti.

    ReplyDelete
  4. Burn in hell motherfucker.kesian kat kau.cakap politik mcm hebat gila.cakap banyak sampai mati pun malaysia pun tak maju.g try jd pemimpin baru bersuara ye =D

    -nama GLAMOUR : better than you- ,,!,,

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...