Bersama Berjuang

Friday, August 5, 2011

Panasssss... Khalid Gereja Mencarut Lagi Terhadap Hasan Ali !!! Bodoh Ke Apa Dia Nih?


Opsss.. silap.  Bukan mencarut, tapi mengarut.  

Khalid Gereja kata serbuan ke rumah ibadat bercanggah prinsip Islam.  

Khalid berkata tentang prinsip Islam?  Baik, GT nak tanya pada dia dan penyokong-penyokong PAS.

Prinsip Islam yang mana membenarkan kalimah Allah dikongsi oleh pihak gereja?  Khalid kata boleh, jadi, apakah "fatwa" Khalid itu tidak bercanggah dengan prinsip Islam?  


Khalid kata dilarang menyerbu rumah ibadat tanpa alasan konkrit.  Apakah maklumat berlakunya pemurtadan umat Islam tidak dianggap konkrit?   Apakah jika ada yang murtad, baru kuasa yang ada boleh dilaksanakan? 

Hasan Ali bertindak atas maklumat.  Dan segalanya dilakukan dengan berhemah, sungguhpun terdapat dakwaan melupuskan bukti oleh pihak gereja.  
Apa kaitannya dengan pesan Rasullullah yang melarang rumah ibadat diserang?  Ambil dari sudut logika, diserang dalam istilah perang pastinya akan menyebabkan pertumpahan darah. 

Apakah tindakan Hasan Ali berpaksikan keganasan?  Tidak, Hasan Ali juga dilihat cukup professional dalam menjalankan tanggungjawabnya.  Berhemah.

Itulah otak keldai Khalid Gereja, yang suka mengambil hukum suku-suku, yang akhirnya meletakkan dirinya sebagai tiga suku.  

Pesan bijak pandai, andai mahu diambil sebagai penguat hujah, haruslah diambil dari keseluruhan aspek, bukannya suku.  Semua sudut harus dikaji, andai satu sudut, itulah sikap yang keji.

Masihkah anda ingat fatwa dari PAS untuk berdemo BeerShit hanya berdasarkan berkumpulnya umat Islam untuk solat jemaah dan solat jumaat?  Begitu mudah PAS "melacurkan" agama.

Khalid tidak punya kelayakkan untuk bercakap dalam isu ini.  Siapa Khalid?  Cukuplah kalimah Allah "dilacurkan" dengan kejahilannya berbicara. 

Kalau pun ada pendapat yang bernas dari PAS, kita tunggu dan dengar dari Ustaz Harun Din, yang konsisten, bukan penjilat bontot Anuwar dan DAPigs seperti Khalid Gereja!

Khalid Gereja mahu bercakap tentang Islam? Lebih baik kita dengar dari Salman Rushdie..

1 comment:

  1. Kalu itu khalid samad mahu.boleh lah dia usulkkan mansuh sahaja JAISdan tubuhkan satu jabatan lain dibawah kuasa mutlak kerajaan negeri

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...