Bersama Berjuang

Sunday, May 8, 2011

AZIZ BARI SEMAKIN MENJADI-JADI: PECACAI JADI-JADIAN?


Nahhhh!!!  Tu diaaaaaa...  wajah sebenar yang semakin lama semakin terserlah.

GT tidak nafikan bahawa Perlembagaan Persekutuan tidak menyatakan bahawa Perdana Menteri wajib dari kalangan Islam dan Melayu.  Namun, apakah motif dia untuk memberitahu kepada ummat Islam dan Melayu agar tidak perlu risau seandainya Perdana Menteri terdiri dari bukan Melayu?  

Adakah hanya kerana ia tercatat di dalam Perlembagaan, maka apa yang tersirat demi untuk Islam dan Melayu tidak pernah diambil kira?  

Ataupun adakah dia terlalu sukar untuk memahami yang tersirat?  

Takkanlah... professor tuuuuu.....

5 comments:

  1. orang beranak-beranak tak pernah susah,inilah padahnya

    ReplyDelete
  2. Prof ada gak yang makin lama jadi lagu tu ....BODOH....


    tk> Aziz Biri-biri

    ReplyDelete
  3. salam,
    pakar kepala hotak dia!. kalau betul la spt yg diberitakan,ini lah satu lagi contoh melayu islam yang tak boleh nak confirm kemelayuan dan keislaman dia. pasal pe aku brani cakap gitu?
    ada ke dari zaman nabi sampai sekarang kerajaan islam yang letak pemimpin no 1 dia tu kapir?
    mcm ni prof undang2. otak udang.
    tujuan letak pm islam dan tentulah nak jaga agama resmi negara i.e islam. apela punya bangang si aziz ni. dia kira kocek dia aje sampai tak pikir masa depan negara. orang macam ni patut jugak kita ludah ke terajang ke atau skurang2nya bagi penampar sekuat hati kat muka. tak sedar diri. musibat.
    berapa anwar bagi dia? sejuta? 2 juta? kan lebih bagus dia hidup zaman jepun dulu boleh jadi talibarut jepun. senang sikit askar melayu ke komunis ke askar british ke tembak bagi mampos.
    pengkhianat.
    terima kasih. puas hati aku.

    ReplyDelete
  4. betul tu, memang tak da dalam perlembagaan, tapi kenapa la pulak hanya sebut yang itu sahaja, perkara2 lain yang ada tersebut dalam perlembagaan tak pernah pulak disebut dan diperjuangkan, cth : perkara 153, islam agama rasmi, bahasa melayu dan banyak lagi...

    ReplyDelete
  5. Aziz Bin Barua ...

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...