Bersama Berjuang

Friday, March 4, 2011

PRK KERDAU: TAKTIK KOTOR PEMBANGKANG DIKESAN OLEH WANITA UMNO!


Sekumpulan wanita yang dipercayai muslimat PAS telah menyamar sebagai Wanita UMNO.  Kumpulan ini dikatakan menyelusup ke kumpulan Wanita UMNO melalui program Jalinan Rakyat siap dengan berpakaian lengkap Wanita UMNO.

Perkata ini dapat dikesan apabila kumpulan ini didakwa memohon agar pengundi2 memilih calon PAS, sesuatu yang tidak akan dilakukan oleh Wanita UMNO!!!  Menurut Makcik M (gambar diatas), beliau menyedarinya lalu bertanya kepada kumpulan tersebut.  Dek risau dengan pertanyaan itu, kumpulan tersebut telah beredar dengan terburu-buru.

Selain itu, menurut Makcik M juga terdapat pihak yang dipercayai dari parti pembangkang yang bergerak dari rumah ke rumah meminta kad pengenalan dengan alasan ingin memberi tanah!  Satu laporan polis telah dibuat berhubung dengan  perkara ini. 

Pengundi harus berhati-hati dengan taktik kotor ini.  Memiliki atau menyimpan kad pengenalan orang lain adalah satu kesalahan menurut undang-undang negara.  Oleh itu, segera laporkan kepada pihak berkuasa sekiranya terdapat pihak2 yang meminta kad pengenalan anda!!!

1 comment:

  1. salam

    mmg ni taktik mereka.ade yg sesetengah berpakaian pink,mcm puteri UMNO dan yg ada berbaju merah mcm wanita UMNO.sama aje mana2 PRK mmg ade umat2 mcm ni..

    so berhati2 la..n tolong igtkan makcik2 / pakcik2 org2 tua supaya ic jgn sesekali diserahkan.ade juga yg kata nak bg hadiah...hmm ape2 ajelah.tp yg pasti mereka akan melakukan sesuatu jika sudah terdesak.

    ade juga lg 1 taktik.ini yg dilakukan mase prk tenang. dlm pukul 3.30pm,mereka akan longgok kan org2 cina memakai lencana PAS.kecil saja lencana nye semata2 nak takutkan pengundi BN yg dtg mengundi.jaga2 lah yer...ini dicerikana sendiri oleh sepupu saya yg terperangkap dlm banjir n dihalang utk naik trak untuk ke pusat mengundi...so just be carefull

    zera yatt
    zeirahmd@yahoo.com

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...