Bersama Berjuang

Thursday, December 9, 2010

EXPO CHENG HO - SIAPA YANG UNTUNG???

Sebagai Rakyat Kelantan,Mj Nak Ucapkan Jutaan Terima kasih Kepada Seluruh Kerajaan Kelantan Yang Kononnya Expo Tersebut Telah Berjaya Menarik Minat Ramai Pelabur,Dan Sepanjang Expo Tersebut DiJalankan Pada Pengamatan Mj,Hanya Dikunjungi Oleh Ribuan Budak Sekolah Bersama Guru Mereka Sahaja.Maklumlah,Sekarang Musim Cuti Dan Ianya Riadah Akhir Tahun Untuk Kanak-Kanak Sekolah.Mungkin Itu Adalah Pelabur Bagi Mereka.
Hehehehehe...,

Dan Apa Yang Betul-Betul Berjaya Adalah,Bila Berjaya Mengelakkan Konsert Serta Hiburan,Yang Sekali Gus Banyak Mengundang Perkara Buruk Dari Baik,Dan Ianya Berjaya Diganti Dengan Permainan Tradisional Kelantan Iaitu Gasing.

Tahniah Jugak Kepada Hussam Musa,Antara Calon MB Bukan Pilihan Tok Guru Berbanding Nik Amar Yang Sentiasa Ada DiBibir Tok Guru Di Mana Ceramahnya Sekalipun,Walau Di Perkarangan Stadium Setiap Jumaat Disini.Sebagai Exco Ekonomi Kelantan,Hussam Mussa Antara Kepala Dan Peneraju Expo Ini Yang Semua Rakyat Tahu Bahawa Ia Adalah Ubat Untuk Memulihkan Lukanya Dalam Saf Kepimpinan Kelantan Yang Mula Tercemar Setahun Dua Nih.Mungkin Jua Hussam Menganggap Bila Berjayanya Expo Ini,Maka Lukanya Kian Pulih.Tetapi Ia Tidak Sama Sekali Sam..!!!

Sedar Tak Bahawa,Deligasi Tersebut Enggan Datang Pada Awalnya Walaupun Telah Banyak Kali Hussam Ke Sana.Macam Biasalah,Takkan Expo Besar Mahu DiLaksanakan Pada Peringkat Negeri,Melainkan Peringkat Nasional Yang Benar-Benar Mencapai Objektif Penganjuran Dan Banyak Pelabur Dapat Dikumpul.Maka Banyaklah Pulak Pitis Kami Rakyat Yang "Diguna".Sedar Tak Hussam,Ia Makin Tercalar Pada Pandangan YB Pas Kelantan.Keh Keh Keh Keh..!!!

Menurut Beberapa Peserta Expo Tersebut Juga,Mereka Di Bayar Mengikut Persetujuan Untuk Meneruskan Expo Tersebut Dengan Bayaran RM50 Ribu Termasuk Makan Dan Minum Serta Tempat Tidur,Melainkan Kos Pengangkutan Di Tanggung Sendiri Oleh Syarikat Terbabit Yang Sekali Gus Berbeda Dengan Cara Expo Sebenar DiJalankan,Dan Tak Mustahil,Gegernya Pulak Dalam DUN Kelantan Nanti.

Bayangkan Jumlah Bayaran Dengan Gunakan Pitis Rakyat Kelantan Kepada Syarikat Tertentu Dengan Jumlah RM50 Ribu Kepada 200 Syarikat (Peserta Expo),Dan Telah Melibatkan Sebanyak RM10 Juta Untuk Biayai Syarikat Yang Hadir.Kan Pembaziran Namanya.Adakah Penganjurannya Telah Berjaya Dan Mungkin Baiknya Juga Duit Tersebut Betol-Betol Membantu Rakyat Kelantan Yang Ramai Berada Dalam Kedaifan.



Mungkin RM 10 Juta,Kalau DiGunakan Secara Berhemat Untuk Pembangunan Rakyat,Mungkin Jua Keadaan Dan Permasalahan Begini Dapat Dikurangkan.

Nik Aziz Menyampaikan Cenderamata Kepada Imam Besar Guoangzou 
Dalam JamuanPerdana Kerajaan Kelantan Bersama Deligasi

Sehingga Hari Ini,Permasaalahan Ini Masih DiBangkitkan Oleh Ramai Rakyat Khasnya,Golongan Tua Di Kedai-Kedai Kopi.Alhamdulillah,Rakyat Kini Sudah Mulai Sedar Yang Selama Ini Mereka Telah Di Bohongi Oleh Pentadbiran Ulamak Yang Sebenarnya.Kalau Begini Gamaknya,Tidak Mustahil Kota Darul Naim Akan Dapat Di Tawan Kembali,Dan Insyaallah,Expo Cheng Ho Yang Sebenarnya Telah Mula Menjatuhkan Politik Manusia Durjana Khasnya Hussam Mussa Sendiri,Yang Banyak Bersikap Musang Dan SonglaP Pitis Rakyat,Untuk Terus Mengkayakan Kroni Dan Anak Buah Yang langsung Kebajikan Rakyat DiAbaikan Dan Terus Merena Dan Merena Sehingga Merana..!!!..


GERAKAN TIMUR:
Macam mana pulak join expo dapat bayaran??? bukan nak join expo syarikat yang kena bayar ke??? ishhhh... songsang semacam je bunyinyer... apa hal???  Ader sapa2 boleh perjelas???

Habihla ko husam... siap2 la nak di cah keting kan... hahahaha...

1 comment:

  1. Biar rakyat Kelantan kebulur asal PAS Kelantan dapat tonjolkan kewibawaan mereka... Islam dipergunakan untuk memenuhi kantong-kantong pemimpin-pemimpin PAS...

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...