Bersama Berjuang

Thursday, August 26, 2010

KELUARGA 4 REMAJA - "SOLLI LOOORRR..."


SEREMBAN: Keluarga empat remaja yang ditahan berhubung kes simbah cat dan baling botol arak di Surau Taman Pulai Impian di sini, memohon maaf kepada masyarakat Islam atas perbuatan anak mereka.

Cheng Kok Foo, 38; Wong Seow Wai, 43; Loh Teck Ai, 53 dan Leong Foong Kuen, 53, masing-masing memohon maaf dan bersalaman dengan pengerusi jawatankuasa surau itu, Mohd Hasbi Ismail, dalam satu pertemuan anjuran MCA Negeri Sembilan di surau itu, pagi tadi.

KLIK SINI untuk berita selanjutnya.

GERAKAN TIMUR:
Permohonan maaf bagi meredhakan kemarahan di hati Gerakan Timur akan dipertimbangkan.  Indahnya orang Melayu spt GT ni adalah kami bangsa yang bersikap pemurah, tolak ansur dan bersifat pemaaf lagi memaafkan.  Peristiwa hitam spt 13 Mei tidak kami bangkitkan kerana menghormati sensitiviti orang Cina.    Perarakan kaum Cina dalam menyambut acara2 keagamaan pun kami izinkan.  Namun, apabila rumah ibadat kami dibakar, masihkah perlu kami bersabar dengan alasan seperti ini?:

" Demi perpaduan kaum, saya mengatur pertemuan ini supaya mereka yang terbabit memohon maaf. Perkara ini berlaku kerana empat suspek terbabit tidak faham dan tidak sangka perkara ini sensitif. Ini adalah satu pengajaran agar kita sentiasa meningkatkan perpaduan di antara kaum," kata Dr. Yeow - MCA.

Ohhhh... rupanya masih ada yg tak sangka perkara ini sensitif...  padanlah pertikai hak melayu sesuka hati.. tak sangka kot perkara 153 tu pun sensitif... Percaturan politik yang bijak dari orang Cina, perangai serupa DAPigs, MCA turun kasi settle.  Namawee kata sorri, orang Melayu kata maaf diberi.  Orang Melayu pun kene lagiiii...  Sebab itu kita memerlukan 1 SEKOLAH UNTUK SEMUA, agar saling memahami, jalinkan perpaduan, kayakan budaya dgn 1 bahasa, minimakan perasaan syak wasangka.  Tapi siapa yg menolak idea sekolah ini?  Siapa yg mohon rm2 billion untuk sekolah2 cina?  Jadi, siapa yang rasis?

HISHAMUDDIN!!! PERMOHONAN MAAF ADALAH UNTUK MEREDAKAN KETEGANGAN KAUM, NAMUN YANG BERSALAH, TETAP BERSALAH.  SIASATAN HARUS DIJALANKAN, PERTUDUHAN MESTI DIKENAKAN DAN HUKUMAN WAJIB DIJATUHKAN!!! 

10 comments:

  1. kredibiliti Menteri Dalam Negeri bakal teruji.

    jika dia gugurkan kes, bermakna dia pengecut dan double standard.

    tuduhan perlu diteruskan kerana merosakkan harta awam @ vandalisme.

    ReplyDelete
  2. 2la orang melayu..aku nak ajak budak-budak melayu simbah cat, baling botol kicap kt tokong celeng nih..rasa-rasa mesti aku kene penjara, ISA sumer lah..sbb aku orang melayu..ntah-ntah komen aku ni pun jd bukti konon melayu nak merusuh kaum cina.

    ReplyDelete
  3. kita desak mereka yang melakukannya ditahan atas sebab menimbulkan isu perkauman

    ReplyDelete
  4. kita desak lim kit siang bagi respon!!!racist ke tak perbuatan budak sial tu

    ReplyDelete
  5. Ini lah masanya para blogger memainkan peranan untuk menyedarkan KDN agar jangan pilih bulu dalam melaksana undang-undang, kalau ini dimaafkan apa cerita dengan remaja melayu yang bakar gereja dihukum dua tahun penjara, bolehkah mereka dibebaskan sekiranya keluarga mereka memohon maaf,ambilah pengajaran dari pencipta lagu negarakuku adakah remaja itu insaf selepas dimaafkan ?

    ReplyDelete
  6. Inilah masalahnya gagasan 1Malaysia yang dibawa oleh Najib. Beliau nampaknya tidak tahu apa ertinya Bangsa Malaysia

    Alasan seperti tidak faham dan tidak sangka perkara ini sensitif adalah susah utk diterima kerana mereka itu lahir disini dan keturunan mereka sudah lama hidup dibumi ini.

    Inilah juga masalahnya menjunjung negara nenek moyang, tidak mahu bercampur gaul dan mahukan sekolah vernakular.

    Sekiranya mereka itu orang asing, maka alasan tidak faham dan tidak sangka perkara itu sensitif itu mungkin boleh diterima.

    PM mesti hentikan kegilaannya terhadap sekolah vernakular.

    ReplyDelete
  7. Siapakah benar???... cucu cicit komunis kah benar atau menteri amaran yang benar..??? atau ketua kampung Batang Benar yang benar... entahlah....

    ReplyDelete
  8. Melayu bawa kepala lembu pun kena;cikgu Melayu cerita naik proton saga pun kena;setiausaha sulit najib baru sebut pendatang pun terus najib pecat.Sebab apa?Sebab Melayu.

    Cina hina Melayu,hina Islam,syhhh jgn bising2,freedom of speech;baling kepala babi dalam masjid,syhhh jgn bising2 tak mau gaduh2;anak cina simbah cat macam ahlong baling botol arak ka surau,takpe budak2,diorang tak faham;keling hindraf berarak sambil tuduh Melayu bunuh etnik keling minta bantuan negara asal diorang(india)kerajaan senyap,tindakan pun ala kadar aje.

    Apa semua ni,kerajaan pondan ke apa ni?Nak menang PRU13 ke taknak???

    Hishamudin mana hishamudin?

    ReplyDelete
  9. SLM BRO..SORI NEK LORI LAA. DAK2 YG BAKAR GEREJA TU DH KENE HUKUMAN. SOOOO???...PHM2 JE LA HUHUHU >|D

    ReplyDelete
  10. Nasionalis,
    moralnya - jgn jadi menteri pondan!

    Wak dOb,
    kita sibuk memperjuangkan nasib bangsa, namun para pemimpin kelihatan menganaktirikan kita dalam beberapa hal yang hak n benar...

    Anon 4.08,
    setuju!!!

    Anon 4.08,
    dia laknatullah.. sudah tentu munafiquuunnnn...

    ie,
    andai pak menteri tidak belajar dari sejarah, haruskah kita kata mereka.....errmm... bodoh?

    Kenn,
    yang penting, beliau harus faham bahawa siapa tunjang.

    Anon 5.33,
    yang benar ialah mereka yang melampaui batas harus dihukum!!!

    Bengang,
    Hisham tgk pikir jenis amaran yang hendak diberi...

    Bro Jeffry,
    law is law. komunis is dap, and keldai is Pas..hehehe..

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...