Bersama Berjuang

Monday, February 27, 2012

Saifuddin Nasution Perlu Cermin Mukanya Dahulu Dalam Isu Badrul Amin!



Perhatikan tajuk oleh Malaysian Insider ini.  Ia diambil dari kenyataan Saifuddin Nasution berikutan isu From Lynas To Lendir? oleh Badrulamin.

Ia sebenarnya memberi gambaran awal, atau pre-amp untuk meneruskan serangan terhadap kredibiliti Jabatan Agama Islam Pahang.  

Signal ini memberi idea kepada seluruh jentera mereka untuk mencari apa juga isu yang berkaitan dengan 2 prinsip yang disebutkan; professional dan telus.  

Bicara soal professional dan telus, mungkin Saifuddin Nasution harus kembali kepada realiti kata-katanya suatu ketika dulu, kononnya dia menyimpan bukti ada wakil rakyat Pakatan yang keluar bebas dibayar.  Sehingga kini, perkara itu senyap.  Di mana ketelusan bermaklumat, dan keprofesionalisma seorang wakil rakyat?  

Yang paling penting, Saifuddin wajib halakan dua prinsip itu kepada kerajaan PKR Selangor, spesifiknya kepada SELCAT, yang gagal secara total, tersurat atau tersirat.  

Cuba anda hubungkaitkan prinsip professional dan telus kepada isu penyelewengan pasir di Selangor.

Jauh panggang dari api!

Berlabelkan seorang Ustaz, di manakah sikap professional dan telus Badrul Amin dalam melaksanakan apa yang termaktub di dalam Islam?  

Bukankah apa yang berlaku kepadanya sangat hampir kepada fitnah apabila bukan muhrin bersama di tempat-tempat seperti itu?  Tidakkah dia terfikir tentang itu?

Ohhhh... sekadar simpati dan membantu....

1 comment:

  1. “Perkara itu berlaku di Pahang, ia di luar bidang kuasa Kerajaan Negeri Selangor untuk campur tangan secara dekat.

    “Kalau berlaku di Selangor, paling tidak kita boleh bertanya kepada beliau apakah SOP yang dilakukan pada kejadian tersebut. Tetapi (ia berlaku) di Pahang walaupun ia melibatkan kakitangan awam Kerajaan Negeri,” katanya.

    APA LAH PUNYA BODO JAWAPAN SI GAGAP NI...APA KAU INGAT KALAU BELAKU KAT SELANGOR DALAM NEGERI KAU PERINTAH KES NI BOLEH SENYAP BEGITU SAJA KER.ATAU SIMPAN BERBULAN SAMPAI SEJUK MACAM KES MURTAD DUMC GEREJA TU?..ATAU SI GAGAP NI BOLEH SURUH JAIS PADAM FAIL KES SETELAH KO JADI EXCO AGAMA???.. LAIN KALI KO FAHAM LAA SIKIT NI UNDANG2 SYARIAH TAK KIRA MANA TEMPAT PUN KALAU DAH BUAT KENA TANGGUNG LAA...

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...