Bersama Berjuang

Thursday, February 3, 2011

GEMPAR!!! ORANG KUAT NIZAR DAP TIDAK MAHU URUS JENAZAH MUALAF???


Imam Zul di sebelah kanan 

Zulkifli Bin Tapison atau lebih dikenali dengan Imam Zul  orang kuat Nizar dikatakan tidak mahu menguruskan jenazah seorang mualaf yang bernama Sathya Moorty A/L Subramaniam atau nama Islamnya Mohd Firdaus Moorthy Bin Abdullah no kad pengenalan 750228 - 08 - 5497.

Pengesahan status dari jabatan Agama Islam Perak

Difahamkan Mohd Firdaus meninggal dunia dalam satu tragedi kemalangan jalanraya di Ipoh. Menurut seorang penduduk di Taman Song Choon yang tidak mahu dikenali, semasa jenazah Mohd Firdaus berada di Jabatan Forensik Hospital Ipoh,  waris terdekat telah dihubungi bagi menuntut jenazah itu, apabila pengurus jabatan Forensik Hospital Ipoh mengesyaki  Mohd Firdaus adalah Islam dari kad pengenalannya, lalu pihak jabatan menghubungi Jabatan Agama Islam Negeri Perak bagi mengesahkan status keislaman Mohd Firdaus. Jabatan Agama Islam Negeri Perak telah mengeluarkan surat di atas bagi mengesahkan status keislamannya seperti di atas.


Jabatan Agama Islam kemudianya mengarahkan Jabatan Forensik menghantar jenazah ke rumah waris Mohd Firdaus di N0. 10 Lorong 11 Taman Song Choon bagi memberi keadilan kepada keluarga asal Mohd Firdaus melihat buat kali terakhir.

Apabila mengetahui Jenazah Mohd Firdaus telah dihantar ke rumah keluarga asalnya yang masih beragama Hindu, penduduk yang tidak mahu dikenali ini segera menghubungi saudara Zulkifli Tapison atau imam Zul bagi menguruskan jenazah berkenaan yang berada di rumah keluarga asalnya. Difahamkan Imam Zul dan beberapa AJK surau yang terkenal kubu kuat Pas telah pergi ke rumah Mohd Firdaus, malangnya jawapan dari Imam Zul adalah "dia tidak boleh berbuat apa-apa kerana keluarga asal Mohd Firdaus telah membuat  upacara agama asalnya".

Akibat tidak puashati, individu ini telah menelefon Jabatan Agama Islam Perak bagi memaklumkan bahawa Imam Zul tidak mahu menguruskan jenazah itu. Kemudian Jabatan Agama Islam negeri Perak mengarahkan jenazah Mohd Firdaus dihantar semula ke Jabatan Forensik bagi dikafankan secara Islam. Setelah jenazah dimandi, dikafankan dan disembahyangkan  mengikut Islam oleh rumah mayat  jenazah itu kemudiannya selamat dikebumikan di tanah perkuburan Kampung Sungai Rapat selepas waktu zohor pada 01 Feb 2011.

Apa yang saya hendak nyatakan di sini adalah sikap sebagai Imam Zulkifli yang sering berceramah bersama DS Nizar di pentas PAS tentang Islam, tentang kehebatan Pas menerajui Islam tetapi sebenarnya  mereka langsung tidak bertanggungjawab dalam hal-hal  yang berkaitan dengan fardu Kifayah. Apa guna sebagai imam perkara sedemikian pun dibuat mudah seolah-olah mereka tidak bertanggungjawab terhadap seorang mualaf yang bernama Mohd Firdaus yang telah dibuang oleh keluarga akibat memeluk agama Islam.

Saya juga tidak menyalahkan keluarga asal Mohd Firdaus, pada mereka oleh kerana orang Islam sudah tidak mahu mengambil tahu jenazah itu maka mereka lakukan upacara mengikut cara keagamaan mereka.

Kalau inilah keadaannya, apakah akan ada lagi orang yang beragama lain akan memeluk agama Islam? setelah melihat senario kes Mohd Fidaus ini. Mereka memandang Islam mengabaikan seorang mualaf yang telah dibuang keluarga dan akhirnya membiarkan tanpa menguruskan jenazah itu.

Inikah matlamat Pas yang dikatakan berjaya mentarbiah pemimpin DAP agar mereka mendekati dan memeluk agama Islam. Inikah tahap kepimpinan Pas yang ada?

Saya berpendapat jika ini berlaku dalam PAS, jangan haraplah pemimpin DAP untuk memeluk agama Islam, Ingat pemimpin DAP bodoh ke? macam Pas. Walaupun Pas mencium kaki mereka pun, sedikit pun mereka tidak rasa untuk memeluk agama Islam.

Difahamkan juga papan kenyataan Surau Taman Song Choon penuh dengan gambar Nik Aziz dan Nizar Jamaluddin. Mungkin AJK surau ini masih mengiktiraf Nizar sebagai Menteri Besar mereka.
 
 
GERAKAN TIMUR:
Perkara macam ni pun tak boleh diuruskan dgn baik... nak memerintah pulak???  Ishhh... dunya.. dunya..

3 comments:

  1. Kalau benar lah apa yang diperkatakan berita ini harus di paparkan ke akbar UTUSAN agar dijadikan berita front page....membuktikan kelancangan dan kesesatan jauk PAS ISLE nie...biar masyarakt timbangkan apakah PAS ini parti yang menegakkan ISLAM atau ISLE NICKY...

    Imam tu rasanya harus di singkirkan..menghina ISLAM gamaknya dan tidak berpegang kepada rukun negara.Sejak bila dia jadi hakim atau kadhi yang menjatuhkan hukum , kerana tuntutan keluarga dan segala macam alasan yang tidak boleh diteria tu..

    ReplyDelete
  2. Ustaz2 PAS hanya GAGAH dibibir dan dibatang mikrofon sahaja.....orang lain disuruh berjihat habis-habisan tapi diri sendiri berjihat habis-habisan mengejar ringgit....berceramah di sana - sini...ceramah mereka bukannya FREE.....hidup mewah dengan berceramah...

    ReplyDelete
  3. Imam yang berdiri di atas palatfom politik la tu....bukan imam betoi...

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...