Bersama Berjuang

Wednesday, April 4, 2012

Kerajaan Selangor Kerajaan Drakula: Bukti PKR Tindas Anak Muda Selangor!

Klik Imej 
Klik Imej
Belum pun isu Bajet 2012 Selangor untuk para belia dan anak muda yang menyaksikan "kehilangan" RM20 juta dari Bajet asal, golongan ini terus ditekan oleh kerajaan PKR Selangor. 

Dari 2008 sehingga ke hari ini, GT tidak pernah melihat sebarang fasilitas sukan seperti yang termaktud di dalam manifesto pilihanraya 2008 mereka. Ternyata, mereka hanya sekadar menumpang fasilitas yang dibangunkan oleh BN.  

Apa yang menyedihkan, banyak fasilitas ini tidak diberi penyelenggaraan yang sempurna.  Sungguh pun tidak membina mana-mana pusat sukan mini dan rekreasi, kerajaan PKR Selangor seharusnya bertindak lebih matang, dengan membaikpulih mana-mana gelanggang futsal, atau pusat sukan yang memerlukan penyelenggaraan atau baik pulih.  Ini adalah demi kepentingan bersama, untuk anak muda Selangor.

Namun, perkara itu pun tidak berlaku, apatah lagi mengharapkan pembinaan pusat sukan yang mereka janjikan sewaktu 2008 yang lalu.  

Malah, kerajaan PKR Selangor menambah kelukaan warga belia dan anak muda Selangor apabila bertindak merampas hak rakyat terhadap Padang PKNS, yang selama ini menjadi mercu tanda kebanggaan anak Selangor kerana padang tersebut telah melahirkan nama-nama lagenda bolasepak negara.  

Kini, tiba giliran Kompleks Belia & Kebudayaan Negeri Selangor, bangunan milik NGO yang berteraskan  "non-profit oriented".  Kompleks ini adalah hasil pembinaan oleh kerajaan Barisan Nasional demi memenuhi aspirasi belia yang mahukan satu pusat pentadbiran yang tersusun, dalam proses merangka aktiviti atau program untuk anak muda Selangor.

DS Noh Omar menerangkan serba sedikit:


Tindakan menaikkan sewa di Kompleks Kebudayaan Negeri Selangor yang menempatkan Pejabat Majlis Belia Selangor daripada RM 2 ribu sebulan kepada RM 5 ribu sebulan diibaratkan seperti Drakula yang sentiasa menghisap darah

Anak muda Selangor benci Fuckatan!  

No comments:

Post a Comment

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...