Bersama Berjuang

Tuesday, October 4, 2011

MESTI BACA: Sibuk Pasal Bajet 2012, Khalid Pun Nak Tunjuk Gak... Tunjuk Bodoh!!! Muahahahaha..


Kalau betul perkara dibawah, minta Khalid tunjukkan bukti.  Bukan sekadar gempak politik, sebagaimana dia secara LIVE berbohong di depan Tuanku Sultan Selangor tentang kutipan hasil pasir beratus jutanya.  

Itu sikap pembangkang, gempak politik yang gampang.  

RM1.1 Billion simpanan Selangor yang diumumkan oleh Khalid kononnya terbaik sepanjang 28 tahun.  Apakah dasar kepada kenyataan Khalid ini?  

Mari kita sama-sama fikirkan, apa yang telah ditinggalkan oleh BN selepas kalah di Selangor.

Khalid perlu tahu, sewaktu dia mula-mula mengambilalih Selangor, aset tunai Selangor ialah RM 1.6 Billion.  Dan andai RM1.1 Billion itu merupakan aset tunai yang dimaksudkan, maka ke manakah hilangnya RM0.6 Billion?  

Itu belum pun habis satu penggal dah hilang banyak tuh.. tang mana pulak terbaik sejak 28 tahunnya?  

Untuk makluman, asset tetap Selangor sebelum ini sebanyak lebih dari RM5 Billion.  Akan tetapi, itu belum ditolak dari hasil gadaian serta jualan asset negeri oleh rejim Khalid seperti IKYS, dan yang terbaru, 3 bangunan milik PKNS, dan lain-lain lagi.

Mungkinkah hasil jualan asset tetap ini ditambah dengan balance simpanan yang ada, hanya mampu mencecah  sekadar RM1.1 Billion sahaja?  Andai benar, maka aset tunai yang habis ditarah sebenarnya lebih dari RM0.6 Billion seperti diatas!!!  

Asset Tunai berkurangan.. Asset Tetap pun berkurangan... HAMSAP!!!

Itu belum GT ambil kira dalam segi kenaikan caj dibawah kuasa kerajaan negeri seperti cukai pintu, cukai untuk tanah T.O.L, dan cukai kepada rumah-rumah urut dan pusat hiburan yang tidak terhitung di Selangor yang menambah pendapatan kerajaan negeri.

Ditambah pula penyelenggaraan kawasan seperti longkang dan jalan di Selangor boleh GT labelkan sebagai berkasta pariah, kerajaan negeri sebenarnya tidak membelanjakan wang yang cukup untuk tujuan ini.  

Seharusnya simpanan Selangor semakin bertambah.  Bahkan lebih dari RM1.1 Billion seperti yang diumumkan.  Persoalannya, kemana hilangnya hasil-hasil ini?

Selangor menangis...

5 comments:

  1. bukan tunjuk bodoh tapi mmg bodoh tahap kronix...

    pejuang hamas...

    ReplyDelete
  2. khalid kaki kapor kikikiki


    -00-

    ReplyDelete
  3. ini budget pelingkup negara... semua yang buat baget ni semua dah pekena ganja.. jadi semua indah belaka....Piiirrraaaahhh mangkuk hayun

    ReplyDelete
  4. Dah jahanam selangor ni ko buat khalid...

    ReplyDelete
  5. CAT = CORRUPT ATTITUDE TRASH governance. Rakyat selangor are cheated in broad daylight with their propaganda and news.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...