Bersama Berjuang

Sunday, February 27, 2011

PRK KERDAU: TUAN IBRAHIM TUAN MAN KECUT TELOR UTK BERTANDING DI KERDAU??


Tuan Ibrahim Tuan Man, Pesuruhjaya PAS Pahang dan juga Naib Presiden PAS sebelum ini diwar-warkan sebagai calon favourite untuk PRK Kerdau.  

Kredibiliti beliau jauh lebih tinggi berbanding calon rejected dan recycled, Hasanuddin.  

Persoalannya, mengapa PAS tidak menurunkan calon yang lebih berwibawa?  GT andaikan sesungguhnya PAS sgt khuatir kepada kebangkitan rakyat menolak fitnah, dakyah dan pembohongan politik yg menjadi makanan ruji Fuckatan Haram.  Bagan Pinang, Galas dan Tenang menjadi saksi betapa PAS sudah tidak ditolak oleh rakyat.

Senario ini sebenarnya membuatkan PAS tahu bahawa mereka akan kalah.  Dan untuk mempertaruhkan Tuan Ibrahim pada saat ini bukanlah keputusan yang tepat.  PAS tidak mahu mengambil risiko untuk menurunkan orang No. 1 mereka di Pahang.  Andai kalah, pasti ini akan memalit lumpur yg busuk di muka mereka sekaligus mencipta "morale down" dikalangan jentera PAS.  Ini trend ini cukup dibimbangi oleh PAS untuk menghadapi PRU ke 13 nanti.  

PRK Kerdau menyaksikan calon rejected by people dan recycled by PAS bertanding lagi, dan bukannya calon yg lebih berwibawa spt Tuan Ibrahim.  

Inilah bukti PAS suka menghabiskan duit rakyat, tidak bersungguh dalam membela rakyat apabila meletakkan calon R & R pada PRK kali ini.


GT pernah menulis mengenai calon rejected dan recycled PAS ini DISINI.

No comments:

Post a Comment

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...