Bersama Berjuang

Thursday, December 22, 2011

PANASSS... Video Theresa Kok "Kawal" Dr. Rani Dan Khalid Samad?


Kepada sesiapa yang ada menonton Buletin Utama beberapa malam sudah, pastinya kehangatan "perang mulut" diantara pemimpin PAS Selangor menjadi santapan minda, agar kita semua berfikir secara telus, mulus. 

Jika perhatikan kenyataan-kenyataan dari Dr. Rani sebelum ini, anda akan perhatikan satu "pattern" yang wujud.  Iaitu jawapannya memenuhi ciri-ciri "masuk bakul angkat sendiri".  

Statement-statement seperti "Hasan Ali idola saya", adalah contoh betapa dia ingin menunjukkan taat setianya kepada komander perang PAS Selangor sejak 8 tahun yang lalu.  Politik, begitulah perjalanannya, waima pemimpin-pemimpin PAS tahu akan permainan politik Dr. Rani.  

"Saya menang kerana PAS, parti, bukan individu", itulah sebahagian dari kenyataannya dalam video diatas.  

Pertama, kita perlu tahu bahawa dia cuba menafikan sumbangan Hasan Ali dalam perjalanan politik PAS di Selangor.

Kedua, mungkin Dr. Rani terlupa bahawa dia sendiri berkeras dengan kepimpinan PAS Selangor untuk bertanding di Meru walaupun terdapat perkhabaran dia diberi DUN lain sebagai "options" untuk bertanding pada PRU sebelum ini.  Seandainya kerana parti, mengapa dia enggan bertanding di tempat lain?  Jawapannya mudah.  Strategi itu bersifat individu, iaitu pengundi Meru mengenalinya berbanding di tempat lain.  Apakah persoalan "individu" itu tidak memberi sebarang makna di dalam politik?

Ada pula sahabat GT memberitahu bahawa Dr. Rani pernah berkata bahawasanya "saya dan Hasan Ali tiada masalah, malah Hasan Ali pernah tawarkan saya jawatan Exco Agama, tetapi saya tolak!". 

Seandainya benarlah kata sahabat GT ini, "pattern" sama yang cuba ditonjolkan.  Iaitu cuba "mengangkat diri sendiri". Kenyataan yang cuba menunjukkan kononnya dia "layak" untuk jawatan itu, dan mendapat pengiktirafan dari Hasan Ali sendiri.

Cuma GT nak tanya pada empunya badan, betul ke Hasan Ali pernah tawarkan dia sebagai exco agama? 

MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA............

Impossible.. impossible...

Juga muncul watak penting, iaitu Khalid Samad.  Kelihatan lebih dominan dari Dr. Rani.  Siapa yang sebenarnya Pesuruhjaya PAS Negeri?  Mengapa tidak sidang akhbar itu dibuat di Pejabat Pesuruhjaya PAS Selangor?

Apakah ini bermaksud Dr. Rani hanyalah boneka kepada Khalid Samad?

Mengapa tidak Khalid sahaja yang menjadi Pesuruhjaya?  Jawapannya ialah sudah menjadi amalan PAS Selangor, bahawa jawatan Pesuruhjaya PAS Selangor mestilah dijawat oleh anak Selangor. 

Khalid dan Zulkifli Ahmad bukanlah anak negeri.. sekadar pendatang!

Apa kena mengena dengan Theresa Kok pula pada sidang akhbar berkenaan?  Anda lebih maklum..

4 comments:

  1. Tahniah kepada Anwar Ibrahim kerana dapat mempermainkan dan memperbodohkan PAS walaupun usahanya untuk memperbodohkan UMNO dulunya gagal dan diusir dan sekali gus merosakkan imej ISLAM dalam PAS. Tahniah kepada Datuk Hasan Ali kerana meletakkan Islam lebih atas berbanding parti dan jawatan beliau dalam pakatan rakyat. Yang masih bebal tentang Islam tu boleh terus hidup dalam Parti PAS(Penyeleweng Islam SeMalaun. Dulu ulamak didahulukan dan sekarang ulamak diketepikan. Tahniah pada Anwar Ibrahim dan kafir DAP kerana memusnahkan imej PAS. Teruskan usaha.

    ReplyDelete
  2. PRINTKAN GAMBAR ADAM ADLI YG DALAM KEADAAN BOGEL DAN TUT TUT TUT TU DAN BUAT BUNTING ATAU BANNER DAN GANTUNG DI SEMUA TEMPAT PUAK2 JAHANAM TU NAK BUAT PERHIMPUNAN DAN HANTAR SATU KEPADA BAPAK DIA.NASRUDIN PAS,AWANG HADI,NIK AZIZ DAN SEBARKAN DISEMUA MASJID DISELURUH MALAYSIA.. ADAKAH INI MANUSIA BERIMAN ? ADAKAH UMAT ISLAM WAJIB BELA KEPADA INSAN KUFUR INI? ADAKAH PAS SANGGUP BERSUBAHAT DENGAN PENGAMAL HOMOSEKSUAL?

    ReplyDelete
  3. Yang bodohnya si Saiful jambu tu nape merelakan diri diliwat, pas kene liwat baru nak berjuang xnak menyerah kalah, baru nak berharap pada Allah. Apasal sebelum kene liwat dia x lawan? Minah siti pun melawan juga xnak kene rogol. Sudah2 la Saiful, jangan la nak buat kecoh2 g mcm c Umi Hafilda tu nak kembara 1Malaysia nak bagitau keburukan orang lain tapi xtau nak ukur baju di badan sendiri. Kalau betul dah insaf, beristighfar banyak2 dan sedia memaafkan.

    ReplyDelete
  4. Pemimpin macam Datuk Hasan Ali inilah yang akan menjatuhkan negara kerana pemikiran sempit dan konservatif serta bersifat agama tidak akan dapat diterima oleh majoriti rakyat Malaysia.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...