Bersama Berjuang

Saturday, November 19, 2011

Isu NFC: Perkara-Perkara Yg Tidak Didedahkan Oleh Rafizi Otak Lembu!!! Belajar Tinggi Konon!!!


Dia berstatus Pengarah Strategik PKR.  Belajar di London, dan balik ke Malaysia dan diklasifikasikan sebagai intelektual oleh Fuckatan.  Dan jawatan yang dipegangnya itu adalah berdasarkan merit, merit atas apa yang sanggup diperlakukan oleh Al Jub keatasnya!

GT nak cerita pasal National Feedlot Corporation, yang dipolitikkan oleh si pecacai harbi laknatullah, Rafizi Lembu.

Pertama, ianya adalah "open tender", dan bukan "direct nego".  Direct negotiation ni sangat popular di negeri Selangor pada masa kini, sungguhpun dahulu merekalah yang mengembek sana sini menghentam BN atas praktis yang sama.  

Dan bercerita tentang "open tender", NFC telah berjaya mendapatkan tender tersebut, sekaligus mengalahkan beberapa syarikat lain yang turut sama membida projek ini.  So, projek ini open tender, bukannya "direct nego".  Fair and square.

Kedua, projek ini dibiayai menerusi "Soft Loan".  Ini beerti NFC wajib membayar semula wang pinjaman yang diberikan kepada syarikat berkenaan.  Ia tidak sama dengan apa yang diperkatakan oleh Fuckatan, iaitu wang rakyat digunakan tanpa ada prosedur pembayaran balik.  Apa yang cuba mereka gambarkan ialah NFC dibiayai dengan cara mencuri wang rakyat!  Walhal, ia WAJIB dibayar balik!

Ketiga, tahukah anda bahawa industri pengimportan daging ini telah dimonopoli oleh pihak-pihak tertentu?  Ia melibatkan urusniaga bernilai RM1.5 Billion!  Monopoli bermakna mereka lah yang menentukan harga, dan kenaikan harga amat sukar dikawal oleh kerajaan.  Dan seperti biasa, harga barang naik, kerajaan yang bersalah.  Dan tentunya ada yang marah, gara-gara usaha kerajaan ini bakal menyebabkan status monopoli mereka tergugat!  

Apabila mereka tidak dapat memonopoli, maka akan ada harga alternatif yang bagus untuk rakyat.  Untuk siapa?  Untuk RAKYAT!!!  Jadi, apa yang Rafizi marahkan sangat bila kerajaan berusaha memberi harga yang baik kepada pasaran, demi untuk rakyat?

Berkenaan dengan pembelian kondo dengan duit yang dipinjamkan, apa masalahnya?  GT bersetuju dengan Dr. Mohamad Salleh, Pengerusi NFC yang berkata bahawa keputusan untuk membuat pelaburan ke atas kondo ini adalah yang terbaik berbanding membiarkan wang berkenaan di dalam bank yang hanya akan memberi pulangan sebanyak 2.6 peratus sahaja.  

Kondo itu sedang disewakan kepada expatriates, itu merupakan income kepada syarikat.  Dan menurut konsultan kewangan tersohor, melalui bukunya, Azizi Ali memberitahu bahawa by the time you hold the house's key, it means the price of that house has gone up to 20%.  Kita bercakap tentang soal kondo yang terletak di Bangsar, bukan Bukit Beruntung!  

Sementara duit yang ada di bank, takkan nak biarkan dengan keuntungan 2.6% je kot..  Bukan semua benda boleh dibuat secara serentak, ia berperingkat-peringkat, pasti bukan semua duit digunakan dalam masa yang sama!  So, pakai dululah balance dalam bank untuk dapat keuntungan syarikat.

Korang ingat, kartel daging tu nak biarkan je ke projek ini berhasil?  Pasti akan gunakan lobbying power di luar negara untuk menghalang projek ini.  Apa jua cara!  Jadi, jangan hairan sekiranya projek ini tidak berjalan dengan lancar.  Segalanya mungkin! 

Tapi projek NFC tetap berjalan dengan baik... tgk gambar kat bawah ini:




Tuuu diaaaa... Thumbs Up!!!
Ada orang bertanya, kalau camtu, invest je la kat bidang hartanah, mengapa nak spend kat bidang pertanian?  Biar GT jawab.  

Pertanian ini melibatkan national security matters.  Kalau kita terpaksa depend kat outsider untuk makanan, masa depan yang malap buat negara.  Apa jadi kalau diorang pakat stop bekalan makanan kat kita?  Begitu juga dengan mengapa kerajaan masih lagi mengawal soal padi dan beras negara.  

Bila makanan tak cukup kat negara, apa yang terjadi?  Tak payah kecoh pasal politik atau pilihanraya, lupakan sahaja kerana pada waktu itu, kita lebih cenderung untuk berperang!

Pada GT, bukan semua perkara boleh dipolitikkan.  Ini soal national security.  Dan ia melibatkan syarikat perniagaan, bukannya individu atau ahli politik.  Fuckatan ni, dah takdak isu membina lain untuk kepentingan rakyat ke?

Perhatikan 3 ekor lembu yang dikenalpasti mengalami sakit kuku mulut, sawan serta gila babi berada di NFC sewaktu rakan-rakan blogger meliwat melawat ladang NFC di Gemas semalam.

No comments:

Post a Comment

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...