Bersama Berjuang

Sunday, October 30, 2011

Hadi Awang Tak Habis Baca Undang-Undang Syariah? Muahahahaha...


Setelah berpuluh-puluh tahun mengkafirkan UMNO, Hadi Awang kata dia baru sedar di dalam Al Quran, tiada perjuangan negara Islam.  

Yang ada, hanyalah membentuk negara berkebajikan.  Itu Hadi Awang.

Bagi GT, PAS harus memohon maaf kepada UMNO atas sikap kurang ajar yang ditunjukkan sekian lama.  Tapi GT faham, mereka tidak akan memohon maaf.  Kerana bagi PAS, mereka lebih Islam daripada orang lain.  Pada PAS, Islam adalah hak esklusif mereka!  Maka, terpeliharalah mereka, konon-kononnya Maksum!!!

Dan selama 20 tahun memerintah di Kelantan, hudud tidak pernah dilaksanakan.  Ada sahaja alasan yang diberikan, sehinggakan ketua hakim syariah Kelantan menempelak sikap Nik Aziz dalam satu majlis.  "mu main-main.. mu main-main..".  

Dan Hadi Awang tiba-tiba ingin pula mengheret Tun M berkenaan tentang isu hudud.  

Bukankah lebih baik Hadi Awang tarbiyah Mursyidul Amnya, betapa 20 tahun adalah masa yang sangat lama untuk terus "main-main" tentang hudud?  

Dan kalau Hadi Awang habis membaca hukum hudud, mengapa tidak, dari dahulu, mendesak agar hudud di laksanakan di Kelantan?  

Kerana surat dari Tun M?  Maka dengan ini GT mengistiharkan bahawa Hadi Awang tidak habis membaca undang-undang tubuh negeri dan syariah.  Hadi Awang perlu tahu, penyokong tegar PAS, iaitu Aziz Bari, dalam kenyataannya memberitahu bahawa PAS berhak untuk melaksanakan hudud, berdasarkan undang-undang syariah yang termaktub di bawah kuasa kerajaan negeri.  

Ataupun, Hadi Awang belum sedar bahawa mmg hak kerajaan negeri untuk melaksanakan hudud, seperti mana kenyataan bengongnya seperti di perenggan pertama diatas?

Asyik tak sedar manjang.. sehinggakan mungkin Hadi Awang tak sedar, bahawa PAS bukanlah warisan murni dari pejuang terdahulu seperti Arwah Ustaz Fadhil Noor.  PAS kini adalah keldai politik kepada DAP laknatullah.

Itu belum lagi diambil kira fatwa syahid Ibrahim Libya oleh PAS, yang statusnya mula dipersoalkan gara-gara Hadi Awang baru sedar tiada perjuangan negara Islam dalam Al Quran!!!

Dah dekat PRU, sudah-sudahlah dengan isu hudud kamu tu PAS oiiii...!!!  Nak buat, buat je lah.. tak payah nak itu ini begitu begini... tak mampu, cakap je tak mampu, kan senang!!! 

No comments:

Post a Comment

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...