Bersama Berjuang

Friday, August 26, 2011

Majlis Peguam Bersuara Lagi Bagi Pihak Fuckatan!!! Hak Rakyat Cuba Dinafikan!!!

Fuckatan selalu mempromosikan kebebasan, segalanya.. bersuara melalui media, kebebasan agama kononnya.  

Dan Majlis Peguam semakin dilihat sebagai "unit khas" yang menyokong pergerakan Fuckatan dengan IFC mahupun Bersih, yang kononnya mahu kan pilihanraya yang telus.  

Namun mengapa pula mereka menggelupur apabila video pemeriksaan JAIS tersebar di blog-blog?  Bukankah ia sebahagian daripada kebebasan media yang diperjuangkan?

Rupanya Majlis Peguam takut kerana rakyat dapat melihat insiden yang berlaku secara live dan real!  Bukankah ia juga "telus" untuk rakyat?  Dan pendedahan video ini pastinya menyebabkan juak-juak pembangkang tidak dapat spin apa jua fakta, kerana rakyat dapat menilai kebenaran hakiki.  

Politik beb... takkan nak Mat Sabu atau Ronnie Liu yang mempertikaikan?  Maka cara yang terbaik, suruh satu lagi badan yang kononnya independent, walau hakikatnya pro kepada mereka untuk mewujudkan isu ini.  Barulah ahli politik fuckatan terselamat dari kritikan berhubung isu kebebasan media.

GT pasti rakyat sudah tahu pendirian Bar Council melalui movement mereka.  IFC dan Bersih bukanlah satu lagi rahsia bahawa mereka berminat untuk campurtangan dalam hal ehwal politik negara.  Satu Malaysia mengenali siapa Ambiga.

Sibuk dengan lafaz kebebasan dan ketelusan, rupanya itu sekiranya ia memihak kepada mereka, tetapi tidak sekiranya merugikan politik mereka.  Hak rakyat yang dilaungkan hanyalah retorik semata!  Double standard!!!
Jangan terkejut kalau ramai ahli mereka yang akan bertanding sebagai calon bagi Fuckatan.  

No comments:

Post a Comment

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...