Bersama Berjuang

Wednesday, June 29, 2011

Konsert 2 Raksasa 2001 Dibatalkan - Penganjur Kerugian, Ingin Saman Penganjur BeerShit RM90ribu ?

Konsert yang akan menggabungkan dua kumpulan rock legenda, Sweet Charity dan Blues Gang, iaitu “2 Raksasa 2011” ditangguhkan pada 1 Oktober depan atas nasihat pihak polis gara-gara demonstrasi yang akan dibuat oleh Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih).


Penganjur konsert tersebut, Produser Eksekutif Netzah Production, Shirazdeen Karim berkata, konsert yang sepatutnya berlangsung pada 9 Julai depan di Stadium Merdeka itu tidak dapat dilaksanakan kerana ditakuti berlaku perkara-perkara yang tidak diingini kerana demonstrasi haram tersebut.
"Kami sudah bersedia secara keseluruhannya untuk konsert itu tetapi atas nasihat pihak polis, kami terpaksa akur. Perkara ini dimaklumkan kepada kami pada Jumaat lepas."
"Polis telah menasihatkan supaya tidak menganjurkan konsert pada tarikh berkenaan demi keselamatan pengunjung yang mungkin akan bertembung dengan kumpulan demonstrasi tersebut," ujarnya pada sidang media Pengumuman Penangguhan Konsert 2 Raksasa 2011, di sini, Selasa.
Selain itu, Shirazdeen berkata disebabkan penangguhan itu pihaknya juga telah kerugian puluhan ribu ringgit bagi menampung kos-kos yang sudah dilaksanakan.

Katanya ia termasuk kos-kos yang melibatkan soal promosi, pembelian iklan dan bunting
"Kami juga tidak boleh menukar lokasi konsert itu ke tempat lain kerana sudah membayar deposit kepada pihak Stadium Merdeka. Atas sebab itulah konsert berkenaan terpaksa diadakan di lokasi yang sama dengan tarikh yang berbeza,” ujarnya.
Bagaimanapun katanya, individu yang sudah membeli tiket boleh mendapatkan semula wang masing-masing daripada pihak penganjur.

Sementara itu, vokalis Sweet Charity, Ramli Sarip berkata, pihaknya berasa sedih dengan penangguhan berkenaan tetapi menganggap ia sudah ketentuan Tuhan.
"Kami sememangnya sudah bersedia untuk konsert tersebut. Kami akui agak sedih dan terkilan kerana kami terlalu teruja untuk bertemu peminat.”
"Namun begitu kami percaya apa yang berlaku itu ada hikmah di sebaliknya. Lebih penting ialah keselamatan peminat," ujarnya.
Sumber: Mystar Online 


GERAKAN TIMUR:
GT dah beli 2 tiket.  Isteri dah beriya-iya.  Alih2 tangguh pulak.  Bagaimana kalau pada tarikh tersebut kena kerja, atau ada kenduri saudara mara?

Inilah bahananya politik gampangan pembangkang.  Menyusahkan orang ramai!  

Penganjur konsert pula kena tanggung kos puluhan ribu.  Baru orang kita nak berniaga, dah kena sabotaj oleh kafir harbi.  Ironinya, pendukung kuat kafir harbi ini adalah mereka yang berkopiah, taraf al fadhil ustaz.  

Saman je penganjur BeerShit nih... Funder diorang kuat tu.  Gara-gara nak buat kecoh, orang lain terima padahnya.  Mgkin inilah yang dimaksudkan oleh Din Pudu, BeerShit buat ramai peniaga ada untung!  

Apa punya pemikiran lah! Pariah sungguh!!!

2 comments:

  1. Saman aje penganjur Bersih2, jangan tak saman!

    ReplyDelete
  2. padan muka si ITO blues Gang tu...kan dia ni penyokong kuat PKR....dulu dia selalu ada kat kempen PKR. sekarang baru dia tahu nasib, budag2 gampang pr buat onar.....nak cari makan pun susah...suruh la Ito jumpa PKR tu suruh diaorang tarik balik balik nak buat bershittttt tu.....

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...