Bersama Berjuang

Thursday, June 30, 2011

Beershit 2.0 aka IFC: Tuan Ibrahim Tuan Man Berotak Udang !!!


Disaat rusuhan BeerShit menghampiri waktunya, PDRM dilihat bekerja keras untuk mengekalkan keamanan negara.  Sekalung tahniah kepada PDRM yang menjalankan tugas dengan berkesan setakat ini.  

Ada ciri2 "preventive" yang diambil menunjukkan tahap keseriusan menangani keganasan politik jalanan ilham dari pecacai abadi Yahudi yang menunggangi si kopiah putih dan ostat-ostat PAS.  

PAS terus-terusan membodohkan dirinya sendiri, sambil sedang dilirik oleh sekutunya yang tersengih, bagaimana mudahnya mereka untuk terus mengkeldaikan parti jumud itu.

Terbaru, Tuan Ibrahim Tuan Man menyarankan agar pihak Polis mengadakan "buffer zone" atau zon penampan bagi memisahkan kumpulan-kumpulan pendemo.  Sekiranya berlaku, maka Polis harus dipersalahkan!

Begitulah kisahnya tahap pemikiran anak saudara Nicky Arjis ini.  Tidak cukup dengan "memangsakan" calon PAS di Kerdau tempohari, serta memecahkan undi Ustaz Nasha, hari ini rakyat melihat dia cuba mencari mangsa terbaru.

Pihak Polis sudah begitu tolak ansur dengan mencadangkan agar venue ditukar di stadium untuk mengelakkan sebarang provokasi ketenteraman awam namun ditolak mentah2 oleh IFC.  

Key point yang penting ialah polis tidak mengeluarkan sebarang permit untuk perhimpunan BeerShit ini.  Jadi, mengapa pula Polis harus bertanggungjawab untuk menyediakan "buffer zone"?  Dan mengapa Polis harus dipersalahkan andai BeerShit bertembung dengan Tentera Sabil, Tentera Fi Sabillillah, Selempang Merah, Selendang Merah, Jagat Persilatan Melayu, PERKASA, PATRIOT dan pejuang alif ba ta yang lain?

Apakah Tuan Ibrahim terlalu sembab untuk memahami bahawa demo BeerShit di kawasan terbuka dan tumpuan orang ramai tidak dibenarkan oleh pihak Polis?

Tanggungjawab polis ialah mengelakkan dari sebarang kejadian yang bakal menggugat dan menghuru harakan negara.  Jadi, serbuan dan tangkapan awal adalah wajar sebagai "preventive measure".  

Mgkin Tuan Ibrahim keliru situasi sebenar BeerShit.  Ataupun dia sebenarnya tidak tahu apa-apa, hanya angguk-angguk geleng-geleng, ikut saja.  

Contoh mentaliti pariah dan pandey kuttey dari PAS!!!

1 comment:

  1. maknanya:

    Kalau dah PDRM tak bagi permit (kebenaran) tu maknanya SALAH. Kalau dah SALAH kena TANGKAP. Kalau tak nak kena tangkap jangan buat salah. Kalau buat juga maknanya menempah laa tu. Samalah macam yang tak paham-paham dok ngorat bini orang ler tu.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...