Bersama Berjuang

Thursday, May 26, 2011

NIK ABDUH BERTANDING - LENGKAPLAH TEORI ANAK BERANAK DALAM FUCKATAN!


Tuuuu.. diaaaaaaa.... 

Diam tak diam, anaknya juga sedang mencari tempat untuk karier politik sendiri.  Nik Abduh akhirnya ubah fikiran, untuk bertanding jawatan Timb Ketua Pemuda.  Alasannya?  Telah dapatkan pandangan dari rakan-rakan...  Ceh!!!  alasan tahap kanak-kanak tadika PASTI.  Apa ada hal, ayah mursyidul am, takkanlah nak biar anak mati kelaparan.... 

Fuhhh... mmg jenis cakap tak serupa bikin, melalak melolong dengan tuduhan BN mengamalkan kronisme dan nepotisme.  Alih-alih, diri sendiri rupanya pun sama.  Tak cukup dengan itu, anak menantu pun diletakkan di "makam" yang tinggi, demi periuk nasi. Bila SPRM jeling, sibuk pula kata jangan kaitkan dengan dirinya. 

Hipokrit sungguh manusia itu.  Andai dikenang-kenang suatu masa dahulu, sikit punya berapi kalau sentuh bab kroni dan nepotisme.  Eloklah tuh... DAP dan PKR mmg bapak kroni, dan PAS pun mula ikut mereka... bukti PAS berjaya "ditarbiah" oleh laknatullah.

Akhirnya bergelumang dengan apa yang dikatanya.  Ludah jilat kembali, itu mgkin paling hampir untuk kita buat satu persamaan atau perumpamaan.  

Jangan ingat diorang berpandukan Al Quran dan As Sunnah semata-mata, kerana nafsu dan serakah juga wujud pada mereka.  Politik kerana berkepentingan, bukan ikhlas pun.  Asal penyedap dan untung, Islam dipinggirkan...

Serampang dua mata, kalau menang katanya itu demokrasi dan dipilih oleh perwakilan, kalau kalah nanti, katanya kronisme dan nepotisme tidak diterima dalam PAS.  

Putar alam sungguh!!!

No comments:

Post a Comment

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...