Bersama Berjuang

Sunday, May 29, 2011

BILA PAS BERLAGAK HERO FELDA.... PANDI KUTTY SUNGGUH!


Perhatikan strategi PAS tiap kali mereka mencipta sesuatu isu.  Acapkali PAS cuba menjadi juara rakyat.  Dan pengaruh Anwar sudah menjadi watak dalam merencanakan janji-janji kepada rakyat. PAS pun sudah pandai memberi gula-gula.  

Tetapi apabila diberi kuasa untuk mentadbir negeri, kelam kabut jadinya.  Hancur.  Tapi masih tidak sedar diri.  Bukankah lebih baik mereka fokus memajukan negeri yang ditadbir.  Hebat sangatkah negeri Kelantan dan Kedah dibawah PAS?  

Dibawah ini, antara ciri-ciri PAS dalam mencipta isu: 

Tidak berterima kasih.  

Menangguh di air yang keruh.

Buta sejarah.

Berlagak hero.

PAS nak cakap pasal memperjuangkan Felda?  Perlu ke untuk GT terangkan sejarah dan salasilah kemajuan Felda untuk rakyat dari dulu sehingga kini? 

Aduhaiiiiiii PAS!  sungguh pandi kuttinya strategi!

3 comments:

  1. isu ladang rakyat sorok dalam gaung,itu lah melayu tembak kaki sendiri.

    ReplyDelete
  2. sebenar nya banyak orang buta sejarah, one of the most BORING subject in school, dan banyak orang cuma pas dalam exam sejarah sekadar cukup makan saja. kalau di tanya susah nak ingat tarikh2 entah apa2 lagi. tapi ingat beli nak tikam ekor. Pus Semangat

    ReplyDelete
  3. Wahai PAS Pis Puss... sila namakan atau sebutkan satu projek atau progrem yang mirip-mirip FELDA yang telah PAS Pusat atau PAS Kelantan laksanakan di Kelantan khasnya. Apa ada? Orang lain tanam pisang usah dok sebok berangan nak puat pisang salailah, pisang kerepeklah, pisang jeruklah... Tanam pisang tak pandai. Apa pandainya PAS? Hanya berangan-angan nak perabis apa yang dah sedia ada je. Apa ini tidak benar? Aku anak FELDA faham dan tahu sangat perangai PAS ni.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...