Bersama Berjuang

Wednesday, September 8, 2010

KELUHAN PERANTAU - ZAID IBRAHIM


“Semasa saya diterima masuk setahun dahulu saya digelar wira, seorang yang berani dan berprinsip, pejuang politik yang tidak mementingkan jawatan dan kedudukan. Dua belas bulan kemudian saya sudah menjadi orang yang tidak setia, pengacau dan akan menjual parti kepada UMNO. Tuduhan terhadap peribadi saya juga ditingkatkan. Teringat saya semasa di Hulu Selangor dulu, cuma masa itu UMNO yang membelasah saya,” kata Zaid.

GERAKAN TIMUR:
Tok Kuda, mmg tok seorang yang berprinsip, seorang pejuang yang berani gila babi, babi pun tak berani giler macam tu.  Bila tok berjuang dalam politik, langkah dato cukup straight forward macam kuda lumba mabuk todi.  straight je mcm babi berlari.  Gerakan Timur pun rasa kasihan terhadap nasib tok sekarang nih yang diserang setiap penjuru, bertali arus gara-gara berebutkan jawatan dengan Assmin, wajah kesayangan Sheikh Anwar al J*b*ri.  Bukan mudah tugas tok pada kali ini, terpaksa berhadapan dengan orang yang berjaya mencucuk hidung pak shit sheikh.  GT percaya, nak dibandingkan antara Assmin dengan tok, apalah sgt budak sengal tu.  Apa jawatan dia sebelum dia masuk ke PKR?  Apa NGO yang dia ketuai?  Nak jadi lawyer, haram tak layak...lawyer buruk adala...  Lain lah tok, ada kuda, k.u.d.a... kuda.  firma guaman yang berjaya hasil dari titik peluh sendiri sebab UMNO tak pernah tolong pun.  Cara hidup pun 1st class, liberal sperti yg dimahukan oleh PKR.  Oleh itu, tok lah orang yang seharusnya memegang jawatan ini. 

Tok kena mulakan langkah.  Klu kem Assmin pakai duit, tok paham2lah...  Kowtim dengan Kalid Gagap, pakat2 nak camna nak jatuhkan Assmin.  Ala.... ramai lagi yang boleh menyokong tok.  Xavier, Manicksavagam, Tian Chua, Gan Pei Nei, dan tak lain tak bukan Azizah "the Puppet".  Kan ke dia musuh ketat dunia akhirat dengan Azmin, tok perlu KUDAkan Azizah tu.  takpe, matlamat menghalalkan cara.  Bila kem tok dianggotai oleh Kalid, Azizah, kekuatan pasti berbisa!!!  Bukan semua yang declare sokong assmin setuju pun... cuma nak jaga "periuk nasi".  Gunakan kelebihan wakil DAPigs dalam PKR untuk kemenangan tok.  Sembang elok dengan brader kit, influence diorang.  Tok kene tau, DAPigs pun tak mau Assmin jd MB Selangor ganti Kalid.  Kemana lagi tok nak pergi... kan ke tok penah kata PKR parti yang paling sesuai buat perjuangan politik tok.  DAPigs sebagai ganti?  terpulang....  Tok adalah harapan baru untuk PKR, yang selama ini dkuasai oleh bateri 3Ass.

HIDUP TOK KUDA!!!

6 comments:

  1. Aku cadang Tok Zaid balik Kelantan.. masuk PAS..jadi Mursyidul Am PAS ganti Pok Nik Aziz..sebab Nik Aziz tak larat doh..kesian gak kat Tok Zaid kena sepak terajang dlm PKR.. masa dlm UMNO dulu dia yg hebat sepak terajang orang..hehehe

    ReplyDelete
  2. Sebenarnya apa yg berlaku itu adalah petunjuk dari allah yg kita tak dapat lari daripadanya.. sekarang tak tahulah siapa yang tak betul...itulah sebenarnya apa yg ada pada PKR dan Corak Kepimpinan yang ada pada DSAI..
    semua orang dah duga dah .....

    ReplyDelete
  3. Hahaha keluhan perantau di hari raya!

    ReplyDelete
  4. KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH..ADOIYAIII BRO..KO NIH AKU POSER LAAA!!..SAKIT PROT AKU BACE WOIIII!!..FIRST KLASSSSS!!KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH

    ReplyDelete
  5. Nasionalis,
    yup... mulakan gerak..hahaha...

    Pok Nik KB,
    Dia nak balik, tp confused antara yang mana kuda kelantannya, yang mana kelantan... Jack Daniels punya angkara..hahaha...

    Zainalsamsudin,
    bila nak update blog? Kasi facts sama orang fuckatan...

    Anon,
    itulah sebenarnya..heheh

    Bro Jeff,
    GT belajar giler dari bro lah... hahaha.. kamikazeeeeeee.. zassss!!!

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...