Bersama Berjuang

Tuesday, August 31, 2010

HASSAN ALI - GUBAL PERATURAN MASUK SURAU


Hasan Ali Cadang Peraturan Lebih Terperinci Masuk Surau Digubal 
SHAH ALAM: Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Agama Islam, Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Negeri Datuk Dr Hasan Mohamed Ali, Isnin, mencadangkan supaya satu peraturan lebih terperinci digubal berhubung cara dan tatasusila yang mesti dipelihara ketika menggunakan dan memasuki surau serta masjid di Selangor.

Untuk berita selanjutnya, KLIK SINI

GERAKAN TIMUR:
Hassan Ali kembali lagi!!! Kali ini, Hassan dilihat bersikap "lembut" terhadap UMNO, tanpa menyatakan sokongan kepada kambing2 fuckatan lain yg cair dengan amoi DAPigs, lantas menyokongnya.  Setelah DYMM Sultan Selangor murka, maka terkedek-kedek Hassan Ali membuat kenyataan.  Opsss... kan ke dia nih Pengerusi Hal Ehwal Agama Selangor, so benda kecil seperti ini tak pernah terfikir di fikirannya?  Apa jadi dengan titah Sultan yang melarang masjid dijadikan medan politik?  Tidakkah dia harus menetapkan standard prosedur itu selepas titah Sultan itu?  Secara automatik, Hassan juga harus mengambil kira kehadiran manusia berhadas besar ke dalam masjid.  Apakah yang dilakukan oleh Xavier tidak langsung menjadi pedoman untuk dia memikirkan prosedur ini?  So, apakah fungsinya andai perkara sebegini pun Hassan tidak terfikir sebelum ini?  Tidakkah molek sekiranya duduk bincang sama dengan JAIS? Gerakan Timur tetiba teringat tulisan blogger, Mctheory klu tak silap, yang mendedahkan tntang ceramah Hassan di Gombak dgn berkata "tanah di Selangor sudah habis untuk dibuat masjid atau sekolah!".  Seharusnya, kita melabelkan iq beliau setaraf Mahpus Bean!

Hati2 Hassan, mgkin ada kambing2 fuckatan yang panas dengan engkau disebabkan isu ini kerana tidak shoot UMNO langsung.  Apakah ini bermakna UMNO benar dalam isu ini?  Anda setuju, Hassan?  Jangan nanti engkau spin cerita dgn mengatakan statement engkau diputarbelitkan media, demi menjaga hati DAPigs laknatullah itu.  Almaklumlah, bila dah jadi orang politik nih... topeng agama engkau makin terserlah!!!  Cakap saja, apa pun tarak!!!

3 comments:

  1. Salam ...Hassan pun takut nak bersuara atau bertindak lebih-lebih,takut DAP bertidakbalas macam kes arak dulu. Dia dah cuba cari jalan supaya PAS berkawan dengan UMNO tapi PAS nak kawan dengan kafir DAP juga....jadi sekarang ni kenalah hati-hati dalam tindakannya..

    ReplyDelete
  2. DIA NIH SLOW MCM KURE2 BROO. SKALI2 NAK KENE LIBAS DGN CEMETI BARU DIA LARI LAJU SKET HEHEH

    ReplyDelete
  3. Hassan Ali ni dahulu dalam PTD bejurus, setakat pas keluar fatwa-fatwa songsang, ianya sudah jadi bacul. Ni pulak nak gubal aturan masuk surau ?.
    Nak tanya dr kita ni, bila puak-puak cina ni berani masuk surau / masjid. Ingat tak, setelah Nik Aziz, ulamak demo ni keluar fatwa, cina masuk surau halal.
    Inilah saya kata fatwa Nik Aziz ni songsang. BERTAUBATLAH.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...