Bersama Berjuang

Friday, September 3, 2010

KDN - TIADA KOMPROMI SOAL KESELAMATAN... YE KE?


SEPANG 2 Sept. - Kementerian Dalam Negeri (KDN) menegaskan, kerajaan tidak akan berkompromi terhadap soal keselamatan warganegara Indonesia yang bekerja atau berkunjung ke negara ini.

Menterinya, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein pada masa yang sama turut memberi jaminan pihaknya terus memantau sekiranya berlaku sebarang aktiviti tidak bertanggungjawab sehingga boleh mengancam keselamatan negara.

"Kita perlu mengambil tindakan tegas ke atas mereka yang tidak bertanggungjawab supaya ia tidak menghasilkan tindakan balas. Ia bagi mencegah penularan sesuatu kejadian yang tidak diingini.

"Saya mahu memberitahu warganegara Indonesia yang berada di bumi Malaysia bahawa keselamatan mereka adalah terjamin," katanya.

Sumber - Utusan Malaysia

GERAKAN TIMUR:
Tahniah Hisham!!! Inilah baru lah anak jantan!!! berani memberi jaminan kepada rumpun Melayu.  Jgn risaukan sgt soal Bendera yg diblakangi oleh Sheikh Anwar Al Jubooree tu (BACA SINI), GT yakin, ada usaha yg sedang dijalankan oleh kedua-dua negara.

Namun, Gerakan Timur bertanya, bagaimana dengan nasib masa hadapan Islam Melayu yg sedang diserang oleh DAPigs dan laknatullah2 di Malaysia ini???  GT percaya bahawa rakyat sedang melihat perkembangan kes namawee dan 4 budak jahat seremban dgn penuh minat.  Secara tidak langsung, nama Hisham berada di tengah gelanggang! Bagaimana dalam keadaan unsur perkauman yg sedang panas, kelibat KDN sgt menikus.  Adakah statement diatas untuk mengalihkan isu???  Wahh... dah pandai main game "the art of diversion" nampak? 

Ingat pada Hindraf, Tony Pua, RPK, apa tindakan yg diambil?  Andai inilah kebenaran, maka Hisham adalah satu kegagalan produk pemuda UMNO, yang mana kita semua melihat, ada satu lagi bakal menyusul  sepenikus ini andai diberi jawatan.  Menteri KDN paling lemah dalam sejarah penubuhan negara ini!!! Memalukan...

Bekas ketua pemuda UMNO yang skrg dilihat sudah hilang jantannya- pengecut!!!  Andai KDN terus dibawah Hisham, maka rakyat Malaysia tunggulah huru - hara malapetaka yang akan melanda.  Ini gara-gara kegagalan KDN menjalankan tugasnya.  Hal-hal sensitif melibat Agama, Bangsa harus ditangani segera tanpa kompromi.  HISHAMDUDDIN HARUS DITUKAR!!! ANDAI BELIAU BERUNDUR SECARA HORMAT... TERIMA KASIH DARI GERAKAN TIMUR!!!  GERAKAN TIMUR ADALAH BLOGGER YANG MENYOKONG ISA - WALAUPUN DALAM PADA KETIKA INI, KEWUJUDAN ISA DINAFIKAN OLEH HISHAM!!!

alah bisa tegal biasa
takut sentiasa KDN sia - sia...

8 comments:

  1. Tidak ada lagi kompromi?

    Betul ke? Atau satu lagi amaran yang keras dan teramat keras?

    Lepas tu, boleh saja teruskan kekurangan ajar! Tiada tindakan punya. Tapi awas! Jangan nama Melayu sudahlah! Nahas korang!

    ReplyDelete
  2. alam perjuangan,

    Gelombang Rakyat ingin mengucapkan SYABAS atas pengendalian blog anda yang semeamangnya mempengaruhi masyarakat terutamanya pengundi2 baru..

    Di harap dapat memberi tunjuk ajar mengenai pengendalian artikel yg mantap..

    Kami tlh linkkan blog anda di dalam senarai blog pilihan kami..

    Kami memohon jasa baik pihak GAP agar dapat linkkan blog kamI di dalam senarai blog GAP.

    SEKIAN, SALAM KASIH DARI,

    Melayu CinDia
    Wakil Blogger2 GELOMBANG RAKYAT.

    ReplyDelete
  3. Hishamuddin ? huhh ..mati hidup balik pun aku tak percayakan dia !

    ReplyDelete
  4. Apa yang aku boleh katakan ialah...

    PIIIIIEEEERAAAAAAAHHHHH...

    Cakap ajer berdegar-degar. Kena jerkah dengan Cina ker Indon ker, nangis sambil minta ampun minta maaf ler nanti Menteri KDN kita nih!!!

    ReplyDelete
  5. Tidak akan berkompromi? Ayat keramat Hisham yang sedap di dengar, sakit mata memandang. Beruk-beruk di seberang laut di susukan, anak bangsa terabai.

    Kementerian perlu sedar jiwa remaja yang mudah memberontak dan tidak takut menanggong risiko. Sebagai bekas pemimpin pemuda H2O perlu sedar perkara ini.

    Malam ini, 2 berita kematian di laporkan. Kedua-duanya di ramalkan kes rompakan.

    Orang Melayu kalau mencuri pun cuma curi barang-barang depan rumah. Tak perlu sampai membunuh. Mencuri sekadar mencari wang melepaskan gian. Kalau rompakan hingga membunoh bukan jiwa Melayu. Itu adalah jiwa lanun yang terdesak.

    Bila kumpulan bendera mempertikaikan kerajaan tidak mengambil berat keselamatan dan kebajikan perkerja-pekerja rakyat mereka, kita juga boleh bertanya, berapa ramai rakyat mereka yang teranyaya dan bukankan mereka mendapat pembelaan adil dari undang-undang negara kita. Penganyaya di kenal pasti. Tetapi berapa ramai pula rakyat negara kita yang di rompak, samun, rogol malah di bunuh. Pelakunya pula sukar di kenal pasti.
    Aku menjaga sebahagia besar rakyat mereka di tempat kerja. Aku tahu berapa jelik dan jijiknya sekumpulan besar sifat dan peribadi rakyat mereka.

    agbr47: Hisham perlu belajar perlembagaan negara baru boleh jadi berani.

    ReplyDelete
  6. mahunya najib nak pecat budak ni anak saudara mak dia .....


    tok awe

    ReplyDelete
  7. Dia berani ngan org luar je kot.
    Ngan orang di Malaysia, dia berani bagi amaran aje

    ReplyDelete
  8. Kenn,
    mgkin akan ada selepas ini amaran keras tahap 1, tahap 2 .... smpi tahap 214 dan seterusnya..hehehe..

    Gelombang Rakyat,
    GAP tu sifu GT. Apapun, GT akan link n follow blog GR jugak..

    rinandamku,
    hehehe...

    CTW,
    K - Kemaafan
    D - Di
    N - Nikmati
    ..hehehehe...

    abgr47,
    Mgkin dia tgh study perlembagaan tu kot...hehehe..

    Anon,
    Biarkan Najib yg pikir soal nih... tunggu dan lihat..

    Irs Husairni,
    Dia terlampau syg kat warga malaysia smpi tak sanggup nak ambil tindakan..hehehehe..

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...