Bersama Berjuang

Friday, April 29, 2011

ANUWAR SEDAP "MENUTOH" CHINADOLL, MEDIA PULA YG DIKAMBINGHITAMKAN !!!


Kenyataan Media

GAPS sangat prihatin bila ada pihak-pihak yang berkepentingan cuba mengugut beberapa orang wartawan yang bertugas membuat lapuran beberapa kes.
Yang terbaru dalam kes video seks pemimpin politik pembangkang, sekali lagi wartawan dicela, diugut, dimalukan dan diancam ketika sedang bertugas.
Ugutan, celaan dan ancaman pemimpin politik pembangkang ini merupakan penghinaan kepada dunia kewartawanan di negara ini. Menggugut dan mencela pelapur berita bukan lah budaya sihat yang hendak kita lahirkan dalam sebuah negara yang bertamaddun seperti Malaysia.

Setiap kali ramai yang menyebut soal kebebasan akhbar tetapi apabila sesuatu perkara yang dilapurkan terkena batang hidung sendiri mula lah mereka mahu menyalahkan dunia kewartawanan. Adakah itu adil ? Wartawan bukan pembuat berita. Yang membuat berita adalah sipelaku sesuatu kes. Tugas wartawan adalah melapurkan berita itu.

Siapakah pula yang sebenarnya tidak adil dan tidak bebas ? Adakah wartawan yang melapurkan seadanya setiap berita. Atau pemimpin politik tertentu yang takut dengan bayang-bayang sendiri ?

Adalah amat memalukan negara kerana Malaysia mempunyai institusi Pembangkang yang kini terlibat bukan sahaja dengan kisah video Seks tetapi cuba menjadikan wartawan sebagai kambing hitam.

GAPS mengajak seluruh rakyat mengutuk sekeras-kerasnya ugutan, celaan dan ancaman kepada dunia kewartawanan di negara ini.

Hamidzun Khairuddin
Presiden
Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS)

29 April 2011

1 comment:

  1. perangai anwar dari dulu yang nikmat sedap menutuh orang bila kantoi ini kerja orang lain nak fitnah jahat sama dia.....ada akai ka???BABI BABI

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...